۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۰۶۲۹۶
تولیت مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه:

سند 2030 با حذف معنویات به دنبال تربیت فرزندان به شیوه غیر اسلامی است

سند 2030 با حذف معنویات به دنبال تربیت فرزندان به شیوه غیر اسلامی است
حجت الاسلام جازاری با تاکید بر اینکه تربیت باید معنویت محور باشد، گفت: دلیل نگرانی رهبری از اجرای سند 2030 عدم توجه به عنصر اساسی تربیت یعنی معنویات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری معمویی تولیت مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) تهران، امروز در مراسمی که به مناسبت پاسداشت مقام معلم در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: یکی از زیباترین جلوه های اسلام این است که مهمترین و قدیمی ترین مراکز علمی در اسلام برخلاف مکتب مسیحیت و یهودیت به نام زنان نامگذاری شده است.

وی جایگاه استادی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز آن جایگاهی که معلمان در بستر جامعه باید داشته باشند، ندارند و این جایگاه و حرمت تحت شعاع برخی مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای قرار گرفته و آن ارزشی که باید برای این جایگاه رقم بخورد و عملا پیاده شود، وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری معمویی مهمترین وظیفه معلمان را از لسان قرآن و ادیان آسمانی آموزش و تربیت برشمرد و عنوان کرد: امروز بسیاری از کشورهای پست مدرن که توسعه را پشت سر گذاشتند می دانند که نهایت تربیت بدون آموزش باخت است از این رو مباحث اخلاقی را در دانشگاه های غیر علوم انسانی نیز تدریس می کنند.

تولیت مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) با اشاره به اینکه اساتید حوزوی در گذشته با طلاب مدرسه علمیه تمشیت داشتند، گفت: مهمترین وظیفه استادی تربیت دانش پژوهان است و این امر در دو محور معنویت و اولویت سنجی محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت باید معنویت محور باشد، ابراز داشت: دلیل نگرانی رهبر معظم انقلاب در اجرای سند 2030 عدم توجه به عنصر اساسی تربیت یعنی معنویات است؛ امروز بسیار از صاحب نظران در جامعه کاتولیک نیز این سند را رد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری معمویی ادامه داد: بنابراین اگر طلبه در حوزه معنویت فعال نباشد و اگر جوانب معنویت را نبیند گرفتار حواشی می شود و هرگز رشد نمی کند؛ اگر طلبه ای تربیت نداشته باشد هویتش ضد مذهب می شود و این برای جامعه خطرناک است.

تولیت مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) بیان داشت: بسیاری از اساتید قدیم نفوذ و جریان سازی آنان در پرتوی اخلاق‌شان بود.

وی با تاکید بر اینکه اساتید باید طلاب را مقتضا محور بار بیاورند، گفت: تربیت باید مقتضا محور باشد بنابراین اساتید باید با اولویت سنجی اهم و مهم را به طلبه بازگو کنند تا او بتواند براساس نیاز جامعه پیش برود و با جامعه تعامل داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری معمویی با اشاره به اینکه اساتید در عرصه آموزش باید به دو عنصر پژوهش محور بار آوردن طلاب و خرد محوری بودن شاگردان توجه ویژه داشته باشند، گفت: طلبه پژوهش محور می تواند با انتقال معارف اسلام به بسیاری از شبهات پاسخ دهد.

تولیت مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) ادامه داد: در خرد محوری استاد باید به طلبه اجازه نقد و نظریه پردازی بدهد./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات