۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۰۶۳۰۴
آیت الله سبحانی:

ضرر منافقان به جمهوری اسلامی بیش از دشمنان خارجی بوده است

ضرر منافقان به جمهوری اسلامی بیش از دشمنان خارجی بوده است
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه مسأله منافقان نباید دسته کم گرفته شود، گفت: در جمهوری اسلامی ضرری که از منافقان دیده ایم از دشمنان خارجی ندیده ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در پنجمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به اینکه در سوره بقره 2 آیه در رابطه با کفار و حدود 12 آیه درباره منافقان نازل شده است، گفت: این بدان جهت است که خطر منافقان از خطر کفار بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه خطر منافقان داخلی از دشمنان خارجی به مراتب بیشتر است، ادامه داد: کفار دشمنان شناخته شده هستند و مؤمنان با آنها به راحتی مقابله می کنند، اما منافقان در لباس دوست ظاهر می شوند و در باطن دشمنی می ورزند، از همین جهت ضرر بیشتری وارد می کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه برخی از مفسران گفته اند حدود 2 هزار از آیات قرآن کریم درباره منافقان نازل شده است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ضرری که از منافقان دیده ایم از کفار و دشمنان خارجی ندیده ایم؛ مسأله منافقان را نباید دسته کم بگیریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایمان به خداوند و روز قیامت انسان را عاشق جهاد در راه خداوند می کند، ابراز کرد: مؤمنان حقیقی بدون هیچگونه بهانه ای در هنگام جهاد، به جبهه ها می روند، اما منافقان همواره به دنبال بهانه جویی بوده و از رفتن به عرصه های جهادی سر باز می زنند.

وی با اشاره به اینکه منافقان در بزنگاه ها همواره درصدد صحنه سازی هستند، گفت: اینکه منافقان در جریان جنگ تبوک محضر پیامبر اکرم(ص) حاضر شده و اذن گرفتند که در مدینه بمانند برای ظاهرسازی بود، زیرا در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست و مؤمن حقیقی برای جهاد در راه خداوند تردید ندارد؛ افزون بر این اگر قصد رفتن به جنگ را داشتند پیش از اذن گرفتن درصدد آماده سازی عِده و عُده برمی آمدند.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: اگر منافقان به جنگ تبوک می رفتند، اراده مسلمانان را نیز تضعیف کرده و سبب مغلوب شدن ارتش اسلام می شدند؛ برخی از افراد مسلمان دهن بین هستند و تحت تأثیر سخن منافقان قرار می گیرند، از همین جهت صلاح این بود که پیامبر اکرم(ص) به آنها اذن ماندن در مدینه را بدهد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات