۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۳۱۰
آیت الله ناصری مطرح کرد؛

اهمیت دعا کردن در زندگی انسان

اهمیت دعا کردن در زندگی انسان
استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه دعا در دفع بلای نازل و غیرنازل اثرگذار است، گفت: دعا کردن باعث رفع گرفتاری و کسالت ها و مشکلات از زندگی انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با تأکید بر اهمیت دعا خواندن برای در امان ماندن از مشکلات و گرفتاری‌ها، گفت: امام محمد باقر(ع) در روایتی  بر اهمیت قرائت دعا به ویژه خواندن دعاهای مخصوص ماه مبارک رمضان تأکید کرده‌اند؛ جناب سلمان از پیامبر اکرم(ص) روایت کرده است که اگر می‌خواهی خیر و نیکویی و احسان تو به خویشان و نزدیکان و محبین اهل بیت(ع) برسانی برای آنها دعا کن، قضا و قدر الهی را دفع نمی‌کند مگر دعا، ناراحتی‌ها و امراض با دعا از انسان دور می‌شود.

وی در ادامه افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند: همه اولاد آدم محتاج به دعا هستند. دعا خیلی مورد اهمیت است و دعا کردن در ماه مبارک بسیار مفید و اثرگذار و سازنده است، همه اولاد حضرت آدم به دعا نیازمند هستند، کسانی که کسالت دارند برای سلامتی خود دعا کنند و کسانی هم که سالم هستند برای استمرار این سلامتی باید دعا کنند، در روایات ذکر شده است که اثر دعا کردن از شمشیر بیشتر است؛ امام موسی کاظم(ع) می‌فرمایند: دعا کردن هم بلای نازل را رفع می‌کند هم بلایی که بعدا عارض خواهد شد را رفع می‌کند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه دعا قضا و بلا را دفع می‌کند، تصریح کرد: خداوند بلای نازل و غیر نازل را با دعا رفع می‌کند به همین دلیل است که دعا در زندگی ما می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد، هر دردی را که تصور کنید با دعا می‌توان رفع کرد. به حضرت داوود خطاب شد دعا را فراموش نکن، بلایی که به آن مبتلا هستی و بلایی که قرار است مبتلا شوی از طریق دعا برطرف خواهد شد.

استاد عرفان و اخلاق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند حق ما بر شیعیان این است که بعد از هر نماز خود محاسن خود را بگیرند و سه دعا را بخوانند، او اینکه بگویند: «یا رب محمد عجل فرج آل محمد» و بگوید «یا رب محمد احفظ غیبت محمد» و دعای سوم اینکه بگوید «یا رب محمد انتقم لابنة محمد» دعا سوم برای فراموش نشدن ظلم هایی است که به حضرت زهرا(س) شده است؛ این روایت معتبر است و توجه به آن مهم است، چرا که به عنوان حق اهل بیت(ع) برگردن شیعیان ذکر شده است./1304//210/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
 
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات