۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۰۶۳۱۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سیل در ایران باری دیگر موجب رسوایی آمریکا شد

سیل در ایران باری دیگر موجب رسوایی آمریکا شد
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آمریکا مانع خدمات بشردوستانه صلیب سرخ جهانی شد، گفت: این سیل اخیر در ایران لکه ننگ و رسوایی دیگری به دامان آمریکا زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در دیدار با کارکنان و امدادگران جوانان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به نقش هلال احمر در جریان سیل و امداد رسانی گفت: هلال احمر طولانی ترین و سخت ترین امدادرسانی سیل را داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز با گذشت 40 روز هلال احمر همچنان در حال خدمات رسانی در مناطق سیل زده است، افزود: جامعه شاهد خدمات بی نظیر و ایثار هلال احمر بود و با مدیریت حادثه سیل شاهد کمترین اعتراض و ناراحتی بین مردم بودیم.

ضرورت تخصصی شدن آموزش های همگانی هلال احمر

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بر ضرورت تداوم و تخصصی شدن آموزش های همگانی هلال احمر تأکید کرد و گفت: هلال احمر نباید تنها برای اعضای کنونی خود برنامه ریزی کند بلکه باید این برنامه ها را در سطح 80 میلیون ایرانی ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه هلال احمر با تشکیل یک گروه کارشناسی زوایای مختلف سیل در ابعاد پیشگیری، بسیج مردمی، اطلاع رسانی و آموزش را بررسی و بر اساس آن برای حوادث احتمالی آینده برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه ارزشمندی در این حادثه صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان کرد: اگر سیل لرستان در یک کشور اروپایی یا آمریکا رخ می داد تا یکسال هم ساماندهی نمی شد زیرا از این ظرفیت برخوردار نیستند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به جمعیت جوانان اظهار داشت: غفلت از جوانان موجب آسیب جدی به جامعه است و باید جوانان داوطلب هلال احمر را از نظر فرهنگی، اقتصادی، علمی، مهارت آموزی و فناوری توانمند کنیم تا در زمان مناسب از این جمعیت بهره مند شویم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حادثه سیل در ایران لکه ننگ و رسوایی دیگری به دامان آمریکایی ها زد، عنوان کرد: بدتر از جنایت آمریکا در حق مردم سیل زده ایران، سکوت مجامع بین المللی در مقابل این اقدام است، چراکه حق حیات عده ای به خطر افتاده و کمک های بشردوستانه به محل حادثه ارسال نمی شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا مانع خدمات بشردوستانه صلیب سرخ جهانی شد، بیان داشت: اگر جلوی تعدی و تجاوز سران این کشور گرفته نشود آینده بشریت در خطر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر ایران باید ظلم آمریکا در حق ملت را پیگیری کرده و نسبت به اقامه دعوی و طرح شکایت در دادگاه های بین المللی اقدام کند./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات