۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۶۳۱۷

جزئیات جنایت جدید رژیم سعودی در قطیف

جزئیات جنایت جدید رژیم سعودی در قطیف
نیروهای امنیتی رژیم سعودی برای دومین بار در کمتر از یک هفته همزمان با ماه مبارک رمضان به استان قطیف حمله کردند و شماری از جوانان را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای رژیم سعودی شهرک السنابس در جزیره تاروت در استان قطیف را روز گذشته محاصره کرده و سپس به آن یورش بردند. آنها به طور پراکنده شروع به تیراندازی کردند.

نیروهای سعودی همچنین به سمت یک خانه در شهرک السنابس چندین ساعت تیراندازی کردند. در این تیراندازی ها شماری از جوانان شهید شدند.

برخی منابع در استان قطیف درباره جزئیات یورش نیروهای سعودی گفتند: یورش به شهرک ساعت 10 صبح بعد از محاصره شدید امنیتی آن توسط شماری از زره پوش ها و خودروهای زرهی آغاز شد. نیروهای سعودی از ورود خودروهای آتش نشانی و آمبولانس به محل یورش خود جلوگیری کرده و به طور پراکنده و گسترده در شهرک تیراندازی کردند.

این منابع گفتند که نیروهای سعودی همچنین پست های ایست و بازرسی را برای ورود و خروج افراد از شهرک ایجاد کردند.

برخی منابع در گفت وگو با روزنامه عکاظ نزدیک به دربار سلطنتی سعودی مدعی شدند: مراجع امنیتی در منطقه الشرقیه عملیاتی امنیتی را برای پیگرد افراد تحت تعقیب در یک خانه در جنوب شهرک السنابس اجرا کردند و در جریان آن صدای تیراندازی به گوش رسید.

این منابع در عین حال اذعان کردند که "منطقه مسکونی و دارای کوچه باریک و پر پیچ و خم زیادی بود".

آنها همچنین به محاصره منطقه اذعان کرده و گفتند: "گشتی های امنیتی تا ساعت شش بعد از ظهر در محل حضور داشتند و تردد خودروها به سمت جزیره تاروت از طریق خیابان الریاض خواه از سمت خیابان کورنیش قطیف یا محله های مجاور ممنوع شد. همچنین خیابان "احد" به عنوان یکی از خیابانهای اصلی جزیره تاروت تحت محاصره امنیتی قرار گرفت.

ریاست دستگاه امنیت کشور سعودی نیز در توجیه به شهادت رساندن شماری از جوانان شهرک السنابس معدی شد که "آنها تروریست بودند و برای اقدامات مجرمانه و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی و اماکن امنیتی نقشه می کشیدند".

در جریان یورش، اهالی شهرک السنابس از مسئولان خواستند که تا محله های مسکونی از "این اقدامات خطرناکی که کشور را به فاجعه دیگری سوق می دهد و باعث ریخته شدن بی حساب و کتاب خون ها می شود، در امان باشد" .

آنها تاکید کردند: این یورش برای آنها یادآور کشتار بی هدف اهالی شهرک العوامیه در ماه رمضان سال 2017 میلادی بود که جان بسیاری از بی گناهان را گرفت.

آنها همچنین خواهان بازخواست کسانی شدند که در پس پرده این تصمیم مغایر با قوانین و موازین بین المللی بودند زیرا این موازین ریخته خون افراد در محله های مسکونی را مجاز نمی داند.

اهالی شهرک السنابس تاکید کردند: یورش به شهرک ما یک جنایت علیه صلح و امنیت داخلی است. درپی جنایت به قتل رساندن شهروندان در شهرک السنابس، نیروهای امنیتی خانه یاد شده را نیز تخریب کردند.

برپایه آخرین گزارش‌ها، در یورش نیروهای سعودی به شهرک السنابس 8 نفر به شهادت رسیدند.

روز سه شنبه هفتم ماه مه سال 2019 میلادی نیز نیروهای سعودی بی دلیل به "محله شکر الله" در غرب شهر العوامیه در قطیف یورش بردند و ورودیهای آنها را محاصره کردند.

برخی منابع در شهر العوامیه گفتند: خودروهای زرهی و خودروهای نظامی نیروهای سعودی در خیابانهای محله با هدف تحریک کردن اهالی در آغاز ماه مبارک رمضان به گشت زنی پرداختند.

این یورش ها بعد از تهدیدهای اخیر مسؤولان رژیم سعودی علیه خانواده ها و نزدیکان شهدایی که روز سه شنبه 23 آوریل سال 2019 میلادی در عربستان اعدام شدند، صورت گرفت. مسؤولان رژیم سعودی این خانواده ها را تهدید کردند که اگر به هر صورتی درباره فرزندان خود حرفی بزنند یا خواهان استرداد پیکرهای آنها شوند، بازداشت خواهند شد.

رژیم سعودی 37 شهروند را بعد از محکوم کردن آنها به ادعای "اقدامات تروریستی" اعدام کرد. برخی از این افراد در جنبش مسالمت آمیز مردمی در منطقه قطیف شرکت کرده بودند. این جنبش در سال 2011 میلادی برای درخواست جهت اصلاحات در حکومت و توقف تبعیض مذهبی به راه افتاد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات