۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۰۶۳۲۲
مدیر حوزه علمیه لرستان:

تخصصی شدن رشته های حوزوی نیاز روز جامعه است

تخصصی شدن رشته های حوزوی نیاز روز جامعه است
مدیر حوزه علمیه لرستان بر ضرورت تخصصی شدن رشته های تحصیلی در حوزه تاکید کرد و گفت: این مهم نیاز روز جامعه بوده و نقش مهمی در پاسخگویی به شبهات دارد.

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت تخصصی شدن رشته های تحصیلی در حوزه تأکید کرد و بیان داشت: نیاز جامعه ما و نیاز روز به تخصصی شدن رشته های علوم دینی است.

وی افزود: با توجه به مسائل مختلف علمی و موضوعات واقعیت امر این است که که یک فرد نمی تواند در همه رشته های حوزوی و علوم اسلامی که طلاب در حوزه فرا می گیرند، احاطه کامل داشته باشد.

حجت الاسلام میناپور خاطرنشان کرد: برای اینکه طلاب بتوانند به طور کامل پاسخگوی سؤالات نسل جوان باشند، با تخصصی شدن رشته های تحصیلی سطح آگاهی ها بالا رفته و بسیاری از سؤالات و شبهات مرتفع می شود.

فقه و اصول مبنا و اساس دروس حوزه است

وی تخصصی شدن رشته های تحصیلی در حوزه را مزیت دانست و گفت: فقه و اصول مبنا و اساس دروس حوزوی است و همه طلاب و فضلا باید اینها را فراگیرند و طلبه باید از نظر صرف و نحو و فقه و اصول صاحب نظر باشد.

مدیر حوزه علمیه لرستان فرمایشات رهبری را نیاز جامعه عنوان کرد و ادامه داد: رشته های تخصصی سال های زیادی است که در حوزه شلک گرفته است و طلاب و فضلا مشغول تحصیل در این رشته ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تحصیل طلاب در رشته های تخصصی این قشر می توانند در زمینه های مرتبط فعالیت داشته و در عرصه تبلیغ و بصیرت بخشی و روشنگری در جامعه و پاسخگویی به نیازهای بشر به خوبی ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه سازیم طلاب باید بر تفکرات امام راحل، منشور روحانیت و پیام های رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که حوزه و روحانیت داشته اند، احاطه داشته باشند و اینها باید به عنوان دروسی در کنار دروس حوزه مورد عنایت ویژه قرار گیرند./9451//302/خ

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات