۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۶۰۶۳۲۹
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در مراکز فرهنگی و تبلیغی

ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در مراکز فرهنگی و تبلیغی
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه نقش تولیدی دارد و نیروی لازم را پرورش می دهد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان 13 مدرسه علمیه خواهران فعال است و از این تعداد 10 مدرسه در سطح دو و سه مدرسه علمیه نیز در سطح سه فعالیت دارند.

تحصیل هزار و 300 طلبه خواهر در لرستان

وی با اشاره به تحصیل یک هزار و 300 طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان افزود: بیش از 750 نیز طلبه در استان فارغ التحصیل شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان به ظرفیت عظیم حوزه علمیه خواهران استان اشاره کرد و اظهار داشت: از این ظرفیت می توان در مراکز رسمی و فرهنگی و آموزشی کشور استفاده کرد.

وی وظیفه ذاتی حوزه علمیه را تبلیغ خواند و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نیروی مورد نیاز ارگان ها و نهادهای علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی را تربیت و پرورش می دهد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: این نوع نگاه اشتباه بین مردم نهادینه شده است که فکر می کنند حوزه علمیه مجری است، در صورتی که حوزه فقط نقش تولید دارد.

وی تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و آموزشی، آموزش و پرورش، مراکز علمی، سازمان تبلیغات و اوقاف باید از ظرفیت حوزه علمیه بهره مند شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان از 750 نیروی آماده به خدمت در حوزه علمیه لرستان خبر داد و گفت: نصف جامعه ما را زنان تشکیل می دهند و نصف دیگر نیز زیر نظر این قشر تربیت می شوند، بنابر این نقش زنان در جامعه و در عرصه های مختلف نقش آفرین است.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: تبلیغات اسلامی 500 نیروی خواهر و مبلغ را جذب کرده و در حال انجام فعالیت های تبلیغی هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تلاش دشمن و هجمه های فرهنگی علیه قشر بانوان اظهار داشت: باید از ظرفیت خواهران مبلغ در حوزه بهره مند شویم و جلوی هجمه های دشمن گرفته شود.

وی با اشاره به نقش خواهران مبلغ در مسائل فرهنگی و اجتماعی، اخلاقی و بحث احکام گفت: استفاده از ظرفیت خواهران در این زمینه ها امری ضروری برای ارتقای فرهنگ، اخلاق و معنویت در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به استفاده از ظرفیت کم طلبه های خواهر و مبلغ در نهادها و ارگان های مختلف اظهار داشت: می طلبد با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ها در این زمینه ایفای نقش کرد./9451/ت310/ق

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات