۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۳۳۸
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی تشریح کرد؛

برنامه های فرهنگی و تبلیغی بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان

برنامه های فرهنگی و تبلیغی بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تشریح برنامه های فرهنگی و تبلیغی بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان، از اقامه نماز جماعت در 25 بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری نماز جماعت در 25 بقعه متبرکه استان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از این تعداد فقط در 6 بقعه متبرکه استان نماز جماعت صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر برپایی سفره‌های افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده با حمایت اوقاف در بقاع متبرکه استان برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده در ۳۱ بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می‌شود، اضافه کرد: سفره‌های افطاری ساده یکی از برنامه‌های طرح ضیافت الهی است که خیرین با دادن افطاری ساده در بقاع متبرکه و مساجد در این امر معنوی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: افزون بر این برنامه که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در 31 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم هم در ۱۳ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: مراسم محوری جزء خوانی قرآن کریم از روز نخست ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه همه‌روزه در ساعت 17 در محل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزارشده و به‌صورت مستقیم از سیمای خراسان شمالی پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان هم مراسم جزء خوانی قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر در 27 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود و در این مراسم از ظرفیت قاریان بین‌المللی و کشوری استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان جلسات «تفسیر قرآن» در دو امامزاده سید عباس (ع) بجنورد و حمزه رضای شیروان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: جلسات تفسیر قرآن بعد از نماز ظهر و عصر آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام رحمانی سبزواری از حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام حسینی خراسانی از مشهد مقدس و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد مدیریت این جلسات را بر عهده‌دارند./9314/ت310/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات