۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۰۶۳۴۴
مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

با انبوهی از تولیدات اندیشه ای با گرایشات فمینیستی مواجه هستیم

با انبوهی از تولیدات اندیشه ای با گرایشات فمینیستی مواجه هستیم
حجت الاسلام محققی با اشاره به مصاف میدانی جبهه انقلاب و جریان های معاند و مغرض در حوزه زن و خانواده، بر لزوم پاسخگویی به شبهات در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، وی را از جمله مدیران فاضل و انقلابی حوزه خواند و تاکید کرد: با انتصاب شما به عنوان مدیر حوزه های علمیه خواهران بارقه های امید در جمع نیروهای انقلاب روشن شد.

وی تمرکز اصلی مدیریت جدید حوزه های علمیه خواهران را بر اجرای برنامه تحولی دانست و افزود: حتما تصمیم های عالی مدیریتی در حوزه های علمیه خواهران با توجه به وسعت و گستردگی که دارند، تاثیرات مهمی در بدنه سازمان دارد.

حجت الاسلام محققی ادامه داد: نگاه و مدیریت راهبردی حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در طول مدتی که مسؤولیت حوزه های علمیه خواهران را  پذیرفته اند، به خوبی مشهود است و طبیعتا اثر خود را در مدارس علمیه خواهران می گذارد.

با انبوهی از تولیدات اندیشه ای با گرایشات فمینیستی مواجه هستیم

وی سپردن امور به خواهران طلبه را از جمله اقدامات مهم حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور دانست و انتصاب دو معاون از خواهران فاضله و نیز واگذاری مسؤولیت به خواهران فاضله در شهرستان ها را مؤید این موضوع خواند.

نگاهی به مهم ترین اقدامات مدیر جدید حوزه خواهران

حجت الاسلام محققی مدرسه محوری، کیفی گزینی، اجرای برنامه تحولی، توجه به مدارس علمیه شهرستان ها و ایجاد مراکز مشاوره پژوهی را از دیگر اقدامات ارزنده حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور از زمان پذیرش مسؤولیت حوزه های علمیه خواهران برشمرد.

وی راه اندازی مرکز رصد به منظور شناسایی مسائل مطرح در حوزه زنان و خانواده و پاسخگویی عالمانه به این موضوعات را از دیگر طرح های حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ذکر کرد.

حجت الاسلام محققی در ادامه با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: صدور این بیانیه مهم نشانه نگاه عمیق و ژرف مقام معظم رهبری است تا شور و شعف نهادها و نیروهای انقلابی کم نشود و نهادها و نیروهای انقلاب به سمت روز مره گی و بی انگیزگی گرایش پیدا نکنند.

انتصابات اخیر رهبری نشانه اعتماد معظم له به نسل جوان است

مدیرعامل خبرگزاری رسا توجه به نیروهای جوان را یک اصل مهم در تداوم مسیر انقلاب توسط نسل های نو دانست و گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به مقوله جوان گرایی و انتصاب هایی که اخیرا داشته اند، نشانه اعتماد ویژه معظم له به نسل جوان و مایه امیدواری نیروهای انقلاب است.

حجت الاسلام محققی افزود: چشم امید نسل جوان به مدیران انقلابی جوان و کارآمد و همین انتصابات است و بحمدلله شما در مجموعه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به این اصل توجه داشته اید.

با انبوهی از تولیدات اندیشه ای با گرایشات فمینیستی مواجه هستیم

وی در ادامه چهره سازی اساتید فاضله حوزه های علمیه خواهران را یک مطالبه جدی رسانه ای خواند و گفت: با توجه به تبلیغات و هجمه های رسانه ای دشمنان بویژه در حوزه زنان، اگر اساتید، صاحبنظران و نخبگان حوزه های علمیه خواهران در عرصه رسانه معرفی شوند یقینا بازتاب مناسبی خواهد داشت و جامعه نخبگانی نیز از اندیشه ها و نظرات آنان بهره خواهد گرفت.

نتوانسته ایم رویش های انقلاب را به درستی معرفی کنیم

وی بیان داشت: متاسفانه ما در جبهه انقلاب نتوانسته ایم رویش های انقلاب را به درستی معرفی کنیم؛ ما در مؤسسه رسا این آمادگی را داریم تا نسبت به معرفی نخبگان و اساتید شاخص حوزه های علمیه خواهران و نیز انتشار تولیدات علمی و پژوهشی آنان اقدام کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا حضور و نقش آفرینی پر رنگ تر حوزه های علمیه خواهران در عرصه های اجتماعی و به خصوص موضوع سبک زندگی اسلامی را مهم ارزیابی کرد که این موضوع در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب جوان نیز ظهور و بروز داشت.

ظرفیت های موجود در حوزه خواهران برای پاسخگویی به شبهات حوزه زن و خانواده

وی با تاکید بر این که حوزویان باید جنبه های اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند، ابراز داشت: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه های علمیه خواهران، می توانیم شاهد انجام پژوهش های کاربردی ناظر به نیاز جامعه اسلامی باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا به مصاف میدانی جبهه انقلابی و جریانات معاند و مغرض در حوزه زن و خانواده اشاره کرد و گفت: جامعه در این خصوص با انبوهی از تولیدات رسانه ای اندیشه ای با گرایش فمینیستی مواجه است که متاسفانه پاسخ قانع کننده و دقیقی به آنها داده نمی شود.

با انبوهی از تولیدات اندیشه ای با گرایشات فمینیستی مواجه هستیم

پژوهشگر و محقق عرصه ارتباطات و رسانه تاکید کرد: انتظار می رود حوزه علمیه خواهران در این عرصه فعالانه تر عمل کرده و در ارتباط و تعامل با اصحاب رسانه الگوهای خوبی را برای پاسخ به شبهات و اقناع سازی افکار عمومی ارائه دهد.

وی ادامه داد: مرکز رصدی که در حوزه علمیه خواهران فعال است، می تواند با بهره گیری از ظرفیت کارشناسی موجود، پاسخ های عالمانه داشته باشد و گزاره های راهبردی در اختیار رسانه ها قرار دهد.

رسانه ها و نخبگان منتظر نظریه پردازی اساتید خواهر هستند

مدیرعامل خبرگزاری رسا بر لزوم نظریه پردازی نخبگان و طلاب اندیشمند خواهر در مسائل مربوط به زن و خانواده تاکید و تصریح کرد: رسانه ها و نخبگان منتظر نظریه پردازی های اساتید خواهر در این عرصه هستند، ما نیز آماده برگزاری کرسی ها و نشست های مشترک علمی و رسانه ای هستیم.

با انبوهی از تولیدات اندیشه ای با گرایشات فمینیستی مواجه هستیم

حجت الاسلام محققی همچنین بر لزوم تقویت و توسعه قلم در بین طلاب حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد و گفت: خبرگزاری رسا آمادگی دارد نسبت به برگزاری دوره های افزایش سواد رسانه، آموزش خبر، نویسندگی و یادداشت نویسی برای طلاب خواهر اقدام کند.

وی افزود: در باشگاه نویسندگان خبرگزاری رسا نیز زمینه های لازم برای بهره مندی از ظرفیت قلم و نویسندگان خواهر حوزه های علمیه وجود دارد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات