۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۳۴۷
تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

دعای افتتاح دانشگاه انسان سازی است

دعای افتتاح دانشگاه انسان سازی است
حجت الاسلام سینایی با بیان اینکه دعای افتتاح دانشگاه انسان سازی است، گفت: ائمه اطهار(ع) معارف الهی را در قالب دعا به جامعه بشری انتقال دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) در پژوهشکده رهپویان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از هنرهای ائمه اطهار(ع) این بود که معارف بسیار بلند را در قالب ادعیه به جامعه بشری منتقل کردند.

وی با استناد به کلام بنیان گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) که فرمودند ما مفتخریم که صحیفه سجادیه و نهج البلاغه داریم، ابراز کرد: تمامی دعاها در مذهب تشیع، منابع دین هستند و هر یک از آنان یک دانشگاه انسان سازی است.

حجت الاسلام سینایی با اشاره به اینکه دعای افتتاح با حمد و ثنای الهی آغاز می شود، ابراز کرد: ثنای الهی مفهوم وسیعی دارد که یکی از بهترین مصادیق آن حمد خداوند است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره یه اینکه انسان باید همه کارهای خود را باید با نام خدا آغاز کند در غیر این صورت براساس روایات آن عمل بی فرجام می ماند، گفت: انسان به هر میزان فعالیت خود را با نام خداوند و ثنای الهی انجام دهد به همان مقدار اخلاصی که دارد آن فعالیت ماندگار می شود.

وی ادامه داد: مراد از حمد، ثنا و ستایش یک زیبای مختار است از این رو کسانی که معنای حمد را درک می کنند دچار غرور نمی شوند زیرا می دانند که صاحب آن زیبایی خداوند متعال است.

حجت الاسلام سینایی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت می فرمایند مخاطب قرار دادن انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان سختی تشنگی و گرسنگی را از بین می برد./813/پ210/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات