۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۶۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آمریکا و غلامان حلقه به گوش آن مصداق اتم شیطان هستند

آمریکا و غلامان حلقه به گوش آن مصداق اتم شیطان هستند
استاد حوزه علمیه گفت: شیاطین انسان را به گمراهی دعوت می کنند و مصداق اتم این آن در عصر کنونی همین حکومت آمریکا و اروپا است که سبب ایجاد ظلمت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجدامیر(ع) تهران برگزار شد، گفت: انسان از زمان حضرت آدم(ع) تا به امروز بین دعوت حق و باطل قرار داشته است.

وی افزود: قرآن کریم در سوره اعراف می فرماید این کتاب دعوت خداوند است؛ قرآن کریم انسان را به خیر، سلامتی، دنیا و آخرتی آباد راهنمایی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه قرآن کریم انسان را به سوی رحمت خداوند فرا می خواند و به پروردگار وصل می کند، ابراز کرد: دعوت باطل دعوتی سراسر ظلمانی است که توسط شیاطین صورت می پذیرد؛ اگر انسان به دعوت حق لبیک نگوید به ناچار باید دعوت باطل را اجابت کند.

استاد حوزه علمیه مهمترین ماموریت پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی را دعوت بشر به سوی حق بیان کرد و گفت: آن بزرگواران در این دعوت اهل بخل ورزی نبودند و در نهایت سخاوت مردم را به سوی حق دعوت می کردند.

وی با اشاره به اینکه جبهه باطل انسان را به تاریکی دعوت می کند، اظهار داشت: انسان زمانی که این دعوت را اجابت می کند وجود و اعمالش ظلمانی می شود برای مثال اگر انسان به مدت یک ماه فیلم جنایات دولت آمریکا را که در کشورهای منطقه و جهان مرتکب شده برای آنان به نمایش بگذارد براساس آیات الهی هرگز متوجه خطای خود نمی شوند چرا که تاریکی وجود آنان مانع دیدن و شنیدن حق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: شیاطین انسان را به گمراهی دعوت می کنند و مصداق اتم این دعوت در عصر کنونی همین حکومت آمریکا و اروپا و بعضی از حکومت‌های دیگر مانند دولت عربستان و امارات که غلام حلقه به گوش آمریکا هستند انسان ها را به گمراهی دعوت می کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روز قیامت شیاطین خطاب به پاسخ دهندگان دعوت خود می‌گویند ما در این صحرای محشر نمی‌توانیم به فریاد شما برسیم شما نیز نمی‌توانید به فریاد ما برسید؛ بنابراین انسانها باید بدانند که در قیامت هیچ راهی برای نجات هر دو گروه داعی و مدعو از آتش دائمی دوزخ وجود ندارد اما دعوت خداوند نور است و در قیامت این نور انسان را تا بهشت همراهی می کند.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای انگلیس، اروپا و آمریکا به شدت گرفتار گناه قوم حضرت لوط هستند، گفت: به طور قطع مرگ آنان به صورت طبیعی نخواهد بود و با عذاب از دنیا خواهند رفت و کسانی که به سبک قوم لوط ازدواج می کنند براساس روایات؛ همان سنگ‌های عذابی که بر سر قوم لوط نازل شد بر سر چنین افرادی هم زده می شود بعد می‌میرند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انسان مومن تکبر ندارد و خود را مملوک مالک می داند، خاطرنشان کرد: خداوند حتی بدترین انسان ها را به سوی مغفرت الهی دعوت می کند و این دعوت سراسر نور و هدایت است./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات