۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۶۳۷۱
مدیر حوزه خواهران:

وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد/ نظام گزینش حوزه خواهران تغییر کرد

وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد/ نظام گزینش حوزه خواهران تغییر کرد
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: اجازه نخواهم داد حوزه خواهران رنگی غیر از رنگ رهبری به خود گیرد و مراقب خواهیم بود تا وارد بازی های کاهنده سیاسی نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در دیدار مدیرعامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا، از فعالیت های ارزنده این رسانه حوزوی تقدیر کرد.

وی نشست با مسؤولان خبرگزاری رسا را جلسه ای شیرین و ارزشمند توصیف کرد و با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حجت الاسلام محققی مدیرعامل رسا، گفت: ما در جلسه امروز خود را در آینه رسا دیدیم و پیشنهادات و نکاتی که مطرح کردید برای ما بسیار ارزشمند بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در ادامه با اشاره به طرح ها و اقدامات خود از زمان آغاز پذیرش مسؤولیت حوزه های علمیه خواهران، توجه به کیفیت و پرهیز از توسعه کمی را یک اصل مهم در مدیریت خود دانست.

به اندازه کافی مدرسه داریم؛ با تقاضاهای تاسیس مخالفت کردم

وی افزود: حوزه های علمیه خواهران در طول سال های عمر خود به اندازه کافی توسعه پیدا کرده و بر همین اساس ما با تقاضاهای تاسیس مخالفت کردیم.

مدیر حوزه خواهران اضافه کرد: به اندازه کافی مدارس علمیه خواهران در سطوح مختلف داریم، در حال حاضر باید بر رفع برخی مشکلات و اقداماتی که احیانا آسیب زا بوده اند و تغییر برخی ریل ها و آماده شدن برای یک جهش محتوایی تمرکز کنیم.

وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد/ نظام گزینش حوزه خواهران تغییر کرد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: یکی دیگر از نکات مورد تاکید ما فراهم کردن زمینه برای جوانان بود؛ لذا با قاطعیت مساله تغییر بازنشستگان را مطرح کردم و معتقدیم این اقدام زمینه نوزایی را در حوزه خواهران فراهم می کند.

وی واسپاری امور حوزه های خواهران به خواهران طلبه را از دیگر رویکردهای خود عنوان و تصریح کرد: بنده بر این باور بوده و هستم که خواهران در حوزه کاری خودشان خوش می درخشند؛ ما در مدارس خواهران یک مدیران روان را شاهد هستیم.

خواهران طلبه در سیل خوش درخشیدند

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور یکی از صحنه های درخشش خواهران طلبه را در حادثه سیل اخیر در استان های گلستان، خوزستان و لرستان دانست و گفت: در پلدختر حوزه علمیه خواهران به کانون مرکزی امداد رسانی به سیل زدگان تبدیل می شود.

وی افزود: مدیر مدرسه علمیه خواهران پلدختر طلاها و اموال شخصی خود را فروخته و در مسیر کمک به سیل زدگان هزینه کرده بود؛ در دیگر مناطق نیز همین اتفاق به نحوی دیگر تکرار شد و خواهران طلبه و مدیران ما شیرزنانه وارد میدان شدند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: یکی از هنرهای حضرت امام به رسمیت شناختن این ظرفیت عظیم بوده و ما هم باید این گونه باشیم.

وی گفت: معاون آموزش و معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با طرح ها و ایده ها و انگیزه های نویی که دارند، حوزه ماموریتی خود را به خوبی دنبال می کنند و ما از عرصه گشایی و کارشان استقبال می کنیم.

توضیحاتی درباره طرح مدرسه محوری

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور طرح مدرسه محوری را از دیگر رویکردها و اقدامات مدیریت حوزه های علمیه خواهران ذکر و تصریح کرد: ما معتقدیم حوزه خواهران باید از مدرسه بجوشد و ستاد در خدمت مدارس باشد و باید کار حقیقی را در مدرسه ها شکل دهیم.

وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد/ نظام گزینش حوزه خواهران تغییر کرد

وی اضافه کرد: برای این که بتوانیم زمینه سازی لازم را برای امر تحول انجام دهیم، در طول این یکسال و چند ماه روی مدرسه محوری تمرکز کرده ایم و چندین اقدام مهم هم در همین راستا انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران تشکیل گروه های علمی در مدارس، بازنگری در رابطه بین مدیران، هیات امنا و مؤسسین مدارس، طرح نظام بورسیه و جدی گرفتن برند علمی مدارس را از جمله این اقدامات برشمرد.

نظام گزینش و جذب حوزه خواهران تغییر کرده است

وی گفت: در آزمون ورودی امسال حوزه های علمیه خواهران بنایی برای جذب حداکثری نداریم و در همین راستا نظام گزینش را نیز تغییر داده ایم و زمان ثبت نام نیز تغییر کرده است و امیدواریم بتوانیم با این اقدامات تحول مطلوب را در حوزه ها و مدارس علمیه خواهران رقم بزنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که در عرصه آموزش کارهای زمین مانده زیاد است و باید برنامه ها، متون و نظام آموزشی طراحی کنیم، تصریح کرد: در سطح 2 که سطح نسبتا موفقی بوده است کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.

وی به عرصه پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: در کلیه اجزای پژوهش اقدامات خوبی صورت گرفته است تا طلاب خواهر در ضمن تحصیل و درس و بحث پژوهش نیز داشته باشند.

وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد/ نظام گزینش حوزه خواهران تغییر کرد

اجازه نخواهم داد حوزه خواهران رنگی غیر از رنگ رهبری به خود گیرد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که حوزه در مسائل سیاسی نباید به باشگاه سیاسی احزاب و جریان ها تبدیل شود، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم حوزه حتما باید سیاسی باشد و پشت سر رهبری و مطابق اشارات ایشان اقدام کند اما نباید رنگ جریان ها و احزاب به خود گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: بنده اجازه نخواهم داد اینجا( مرکز مدیریت حوزه خواهران) مدارس و استان ها رنگی غیر از رنگ رهبری به خود گیرد؛ ما دقیقا همان مسیر مستقیم رهبری را طی خواهیم کرد و مراقب خواهیم بود تا وارد بازی های کاهنده سیاسی نشویم.

وی در ادامه هزینه درست منابع مالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست ما در این مدت به رغم کاستی های مالی، این بود که از ریخت و پاش های احتمالی جلوگیری کنیم و در همین راستا در سال گذشته یک چهارم بودجه خود را صرفه جویی کردیم و توانستیم به رغم همه مشکلات سال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

تبیین رسالت حوزه های علمیه در قبال بیانیه گام دوم انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بخش دیگری از سخنان خود در دیدار مدیرعامل و مسؤولان خبرگزاری رسا را به تبیین رسالت حوزه های علمیه در قبال بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است، اختصاص داد.

وی با تاکید بر این که حوزه باید نقش و جایگاه خود را در بیانیه گام دوم انقلاب پیدا کند، اظهار داشت: به عقیده من این بیانیه چشم انداز گام دوم انقلاب اسلامی به شمار می آید و حوزه باید متناسب با این بیانیه پیش رود.

وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد/ نظام گزینش حوزه خواهران تغییر کرد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه باید خود را در این خصوص متعهد بداند و متناسب با آن اقدام کند، گفت: قطعا این موضوع جزو برنامه های ما است تا نقش این بیانیه را در سازوکارهای خود دنبال کنیم و در این مسیر مطالعه دقیق، حکمت، تیزبینی و دوراندیشی نیاز است.

حوزه برای ایفای نقش در گام دوم باید از نکرده های خود در گام اول هم مطلع باشد

وی ادامه داد: به عقیده ما حوزه برای این که بفهمد در قبال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چه باید بکند و چه ماموریت هایی متوجه اوست، باید از نکردهای خود در گام اول هم اطلاع کافی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با آن همه تجربه و قرار داشتن در متن حوادث و بلندای فکر و اندیشه، با صدور این بیانیه کاری کردند که بسیاری از مجموعه ها هم نتوانستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: کار ما در راستای بیانیه گام انقلاب اسلامی، باید از جنس تعهد و البته قابل سنجش و اندازه گیری باشد.

وی همچنین به موضوع سبک زندگی اسلامی که یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است، اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید مساله ها و متغیرها را بشناسیم و بعد اظهار نظر کنیم و سپس با توجه به متغیرهای جدی سبک زندگی تدوین شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور یکی از جلوه های انقلابی گری را کوتاه نیامدن در برابر جبهه استکبار ذکر و تصریح کرد: بزرگ ترین وظیفه حوزه در گام دوم انقلاب این است که هویت دینی ارزشمند خودمان را در برابر جبهه استکبار حفظ کنیم و نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه های علمیه خواهران باید با چهار پنج ماموریت مشخص در حوزه اجتماعی خودش را نشان بدهد و این مهم را به عنوان یک تکلیف جدی برای معاونت فرهنگی تبلیغی مشخص کرده ایم.

حوزه باید مطهری زمانش باشد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار داشت: حوزه علمیه باید مطهری زمانش باشد، مسائل را بشناسد، سر بزنگاه حل کند و نقطه زن هم باشد، کلی گویی فایده ای ندارد.

وی افزود: معتقدیم حوزه علمیه خواهران باید مسائل خود را پیدا کند و در این عرصه به کمک رسانه ها و خبرگزاری ها بویژه خبرگزاری رسا نیاز داریم.

وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد/ نظام گزینش حوزه خواهران تغییر کرد

مدیر حوزه خواهران به مطالبه چهره سازی اساتید شاخص و نخبگان طلبه خواهر که از سوی مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح شد، اشاره کرد و گفت: ما خوشحال هستیم که شما در این خصوص دغدغه دارید و پیگیر هستید، در این راستا فعالیت هایی را نیز آغاز کرده ایم و حتما در این جهت نیز آماده تعامل خواهیم بود.

آماده تعامل با خبرگزاری رسا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور به موضوع نشست های رسانه ای اشاره و تصریح کرد: ما از این قبیل نشست ها در مرکز مدیریت حوزه های علمیه داریم منتهی داخلی و در شبکه کوثر نت است؛ تاکید ما این است که باید درهای حوزه خواهران را به روی جریان های متخصص بیرون باز کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین از آمادگی کامل این مرکز برای همکاری و تعامل با خبرگزاری رسا در عرصه های مختلف خبر داد و گفت: ما بحث تعامل با رسانه ها و خبرگزاری رسا را موضوعی جدی و مهم می دانیم و در عین حال معتقدیم حوزه خواهران برای دیده شدن باید در معرض نقد قرار گیرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات