۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۶۰۶۳۷۳
مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان:

فضای مجازی عامل اصلی افزایش طلاق است

فضای مجازی عامل اصلی افزایش طلاق است
حجت الاسلام عمادپور گفت: یکی از مهمترین عوامل اختلاف زوج‌های جوان و افزایش آمار طلاق در جامعه استفاده افسار گسیخته و نابجا از گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور يكشنبه شب در محفل انس با قرآن که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، گفت: امروز فضای مجازی خلاقیت را از نوجوانان و جوانان گرفته است.

وی افزود: امروز رسانه‌ها هستند که نقش اصلی را مهندسی افکار عمومی و مخاطب خود را دارند و مخاطب عملا هیچ نقشی در تولیدات رسانه ندارد و هرآنچه را که کارگردان و نویسنده و رسانه بخواهد به مخاطب خود تحمیل می‌کند و مخاطب تنها مصرف کننده است.

حجت الاسلام عماد پور گفت: نوجوانان و جوانانی که بیشترین وقت خود را در با رسانه‌ها و فضای مجازی می‌گذارند در واقع داده‌های از پیش آماده شده را مصرف می کنند.

وی افزود: چالش امروز جامعه ایران اسلامی رویکرد کودکان و نوجوانان از بازی‌های سنتی محلی پرتحرک و نشاط آور و مفید به بازی‌های بی تحرک رایانه‌ای و مضری که شکوفایی استعداد‌های نوجوانان و جوانان را در نطفه خفه می‌کند.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان گفت: استفاده زیاد از فضای مجازی سبب شده است خواب نوجوانان به حداقل برسد و در نتیجه مشکلات تغذیه ایجاد شده و سلامتی آن‌ها به شدت تهدید شود.

وی در ادامه به برخی از آثار تخریبی تربیتی فضای مجازی اشاره کرد و از تحت الشعاع قرار دادن دوران کودکی به عنوان یکی از آثار زیان بار فضای مجازی نام برد و اظهار داشت: استفاده زیاد کودکان از بازی‌های رایانه ای سبب شده تا از دنیای کودکی خود دور شده و نتوانند دوران کودکی را تجربه کنند.

حجت الاسلام عماد پور ادامه داد: ارتباط با بازی‌های کامپیوتری در دوران کودکی که در واقع پایه و اساس شکل گیری شخصیت کودکان است، شخصیت آن‌ها را تخریب کرده و اجازه نمی‌دهد کودکان در دوران کودکی بتوانند کودکی کنند تا در بزرگسالی توان بزرگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی ارتباط کودکان با والدین را تحت الشاع قرار داده است، اظهار داشت: امروزه هر چند به ظاهر همه افراد یک خانواده در کنار یکدیگر و با هم زندگی می‌کنند، اما در باطن به دلیل سیر اعضای خانواده در فضای مجازی به دور از یکدیگر هستند.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان در ادامه اختلال در روابط خانوادگی را از مهمترین آسیب‌های فضای مجازی دانست و افزود: یکی از مهمترین عوامل اختلاف زوج‌های جوان و افزایش آمار طلاق در جامعه استفاده افسار گسیخته و نابجا از گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی است.

حجت الاسلام عماد پور همچنین از اعتیاد به فضای مجازی به عنوان یکی از اعتیاد‌های جدید در عصر حاضر نام برد و گفت: امروز کمپ‌های ترک اعتیاد فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای دایر شده است./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات