۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۰۶۳۷۹
استاد حوزه علمیه:

تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات از فتنه ها است

تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات از فتنه ها است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات از فتنه ها است، گفت: حاکمان منفعت طلب به سرعت بسوی کفار می دوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد الزهرا(س) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی که خانواده ها را درگیر خود کرده مقوله تبعیت از اکثریت است در حالی که اکثریت جواز شرعی ندارد.

وی افزود: قرآن کریم خطاب به پیامبراکرم(ص) می فرماید: یا رسول؛ اگر تو از اکثریت پیروی می کردی به طور قطع آنان تو را از راه حق گمراه می کردند؛ اکثر مردم خواهان آزادی‌های حرام و سرپیچی از دستورات الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با اشاره به اینکه اکثر مردم تابع حدس و گمان هستند، ابراز کرد: خداوند به احوال درونی انسان ها آگاه است و می داند چه کسانی در مسیر حق قرار دارند و چه کسی از از گمراهی اجتناب نمی کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان های حکیم از دستورات الهی پیروی می کنند، اظهار داشت: اجابت خداوند حکیمانه و اجابت اکثریت جاهلانه است انسان اگر بخواهد در مسیر حق باقی بماند باید از فرامین الهی اطاعت کند.

وی ادامه داد: انسان های سودجو و جاه طلب زمانی که می خواهند در صدر حکومت قرار بگیرند عده و عده خودشان را به رخ می کشند قرآن کریم درباره چنین افرادی می فرماید: آنان بوی کفر می دهند اما زمانی که به آن جایگاه دست می یابند به سرعت به سوی کفر می دوند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه بنده واقعی را تنها باید با خداوند شناخت، گفت: انسان مومن هرگز از مسیر حق خارج نمی شود، امام علی(ع) می فرمایند: انسان ابتدا باید حق را بشناسد تا بتواند مردان الهی را نیز شناسایی کند.

استاد حوزه علمیه انس با قرآن کریم را راه نجات از فتنه های آخر الزمان دانست و اظهار داشت: براساس آیات الهی کسانی که تابع ظن و گمان هستند نمی توانند حاکم جامعه اسلامی شوند، انسان دنیا طلب و بدگمان از خداوند خوف ندارد و مال حرام برای او لذت بخش‌تر از اجتناب از آن است.

وی افزود: برتری یافتن لهو و لعب در یک جامعه سبب می شود مردم فقها و علما را کنار بگذارند و اسلام غریب بماند؛ یکی از راه‌های مقابله با این فتنه شوم انس با قرآن کریم است، مردم باید اهل قرائت و تلاوت قرآن کریم شوند و آیات الهی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی بیان داشت: اهل بیت(ع) کشتی نجات انسان‌ها در طوفان فتنه ها هستند و بدون آن بزرگواران نجات از فتنه های سهمگین غیر ممکن است./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات