۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۳۸۱
حجت الاسلام طباطبایی:

نگاه غرب گرایانه به مفاهیم زندگی سبب آسیب‌های کنونی جامعه ایرانی است

نگاه غرب گرایانه به مفاهیم زندگی سبب آسیب‌های کنونی جامعه ایرانی است
حجت الاسلام طباطبایی گفت: تغییر مدیریت کلان فرهنگ کشور و رواج اشتباه نگاه غرب گرایانه به مفاهیم زندگی در کشورمان مسیر تربیت را تغییر و سبب بروز آسیب‌های کنونی شد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان، در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه جامعه ما در زمانه بسیار حساسی مسیرش را به سوی ظهور می‌پیماید، عنوان داشت: استفاده از موسیقی ناهنجار در مدارس و تبلیغ و ترویج فرهنگ اباحه گری، اختلاط، موسیقی مبتذل و رقص آفتی است که رهبر انقلاب از سال‌ها پیش تشخیص داد و در این باره به تبلیغ قرآن و تربیت قرآنی اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه در نتیجه دوری از قرآن گرفتار آفت‌های بسیاری در جامعه شدیم، خاطرنشان کرد: زمانی جواد فروغی و سید محمدحسین طباطبایی الگو‌های بچه‌ها بوده و فرهنگ کشور را بالا می‌بردند در عین اینکه خانواده ها، فرزندان شان در زمینه حفظ قرآن تربیت می‌کردند.

این مقام مسؤول ادامه داد: تغییر مدیریت کلان فرهنگ کشور و رواج اشتباه نگاه غرب گرایانه به مفاهیم زندگی در کشورمان مسیر تربیت را تغییر داد و به سوی فرهنگ موسیقی، اباحه گری، تساهل و تسامح و ابتذال سوق داده شد که متاسفانه آسیب‌های کنونی را به وجود آورد.

حجت الاسلام طباطبایی بر لزوم تعدد نمایشگاه‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: زمینه استفاده مردم به ویژه نوجوان و جوانان و کودکان را در استفاده از مفاهیم و معارف قرآنی مهیا کنیم تا یک پیشگیری بسیار خوب و بجا برای درمان آفت‌های مذکور داشته باشیم.

وی ضرورت دوام و قوام نمایشگاه قرآن را خواستار و تصریح کرد: باید کم هزینه‌ترین محصولات قرآنی را برای مخاطب فراهم کنیم؛ زیرا مخاطب فرهنگ قرآن، پابرهنگان و کوخ نشینانی هستند که چه بسا در معیشت خود علی رغم مشکلات، اما دغدغه قرآن، انقلاب اسلامی، فداکاری برای اسلام و آموزه‌های دینی را دارند.

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها باید همه اقشار با سلایق مختلف را تحت پوشش قرار دهند، بیان داشت: والدینی که بچه هایشان در ماجرای اخیر کلیپ‌های مدارس حضور داشتند، بیان داشتند که اصلا از چنین امری راضی نیستند و خوش ندارند که فرزندان شان با مفاهیم اباحه گری تربیت شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه والدین دغدغه تربیت فرزندان شان را دارند، اظهار داشت: در آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، حوزه هنری و صدا و سیما وظیفه داریم که به والدین راهکار نشان دهیم و دوره ها، ورکشاپ، جلسات متعدد، خانه‌های آموزشی روانشناسی برخورد با کودک و نوجوان با محوریت فرهنگ قرآنی و نمایشگاه‌های قرآنی برگزار کنیم تا شاهد اثرگذاری والدین بر فرزندان در شرایط امروزی باشیم. /۹۴۵۶//210/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات