۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۳۹۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
دورهمی های قرآنی در خضری دشت بیاض و ضرورت گفتمان‌سازی وقف در حوزه آموزش عالی خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، برگزاری دوره ترتیل خوانی قرآن مسجد امام حسین (ع) خضری دشت بیاض در ماه مبارک رمضان چهار ساله شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نیمبلوک، با اشاره به برگزاری دوره ترتیل خوانی قرآن شبانه به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری دوره تفسیر قرآن از دیگر برنامه هاست که سال قبل با استقبال نوجوانان و جوانان این شهر مواجه شد.

حیدری با بیان این که در بقاع امامزادگان کارشک و خشکان هم برنامه ترتیل خوانی برگزار می شود، افزود: استقبال از این برنامه خیلی زیاد است طوری که 700 نفر هر شب در برنامه ترتیل خوانی مسجد امام حسین (ع) شرکت می کنند.

یاری رسانی به سیل زدگان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیمبلوک گفت: مردم بخش نیمبلوک 70 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان غرب کشور کمک کردند.

وی اظهار کرد: همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان 35 سبد کالا بین مددجویان این نهاد و نیازمندان بخش توزیع شد.

حق بیمه شدگان در ارائه خدمات بیمه باید رعایت شود

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: باید در چارچوب قانون و اعتبارات موجود، اقدامات شایسته ای در این زمینه انجام دهید و شیوه‌های برخورد با افراد را رعایت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، با تاکید بر این که کیفیت اجرای احسان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در ارائه خدمت به مردم کرامت و شخصیت مراجعه کننده ها و بیمه شدگان رعایت شود.

وقف در حوزه آموزش عالی خراسان جنوبی نیازمند گفتمان‌سازی است

دبیر علمی اولین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید وقف علمی با بیان اینکه وقف در حوزه آموزش عالی خراسان جنوبی نیازمند گفتمان‌سازی است، گفت: با هدف گفتمان سازی و ترغیب واقفان به مشارکت در حوزه‌ آموزش عالی در آبان ماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

مفید شاطری با بیان اینکه وقف در استان خراسان جنوبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: از دوره صفویه موقوفات زیادی در استان با کارکردهای متنوع اجتماعی، فرهنگی وجود داشته است.

وی افزود: بخشی از اولین موقوفات در استان مربوط به آموزش و حوزه‌های علمیه و مکتب خانه‌ها بوده که حوزه‌های علمیه معصومیه بیرجند، حبیبیه  فردوس و جعفریه قاین از آن جمله است./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات