۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۰۶۳۹۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ذکر صلوات عبور انسان را از صراط راحت می کند

ذکر صلوات عبور انسان را از صراط راحت می کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ذکر صلوات عبور انسان را از صراط راحت می کند، گفت: صلوات راه ارتباطی انسان با پیامبراکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد حضرت امیر(ع) در تهران برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: مجالس خود را با ذکر صلوات زینت دهید.

وی افزود: همچنین فرمودند: درود فرستادن بر من قیامت انسان را روشن می‌کند؛ صلوات راه ارتباطی انسان با پیامبراکرم(ص) است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه پل صراط از دوزخ می‌گذرد، عنوان کرد: صراط از شمشیر تیز‌تر، از مو باریک‌تر، از شب تاریک‌تر و بسیار لرزان و سوزان است، طبق صریح روایات؛ کسانی که اهل صلوات باشند پیامبراکرم(ص) آنان را به راحتی ازصراط عبور می دهند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه صلوات معرفی پیامبراکرم(ص) است، ادامه داد: انسان در صلوات شهادت می دهد که خداوند پیامبراکرم(ص) را از همه کمبودها و نواقص که لازمه انسانیت انسان است، مبرا داشته است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: جایگاه همه اعمال انسان در پرونده او ثبت می شود اما صلواتی که بر من می فرستد نزد من باقی می ماند تا در قیامت به داد او برسم.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تاکید بر اینکه کسی در عالم هستی هم وزن پیامبر خاتم(ص) نیست، اظهار داشت: تنها کسی که توانست به معراج مشرف شود پیامبراکرم(ص) بودند و اگر حضرت در آنجا صدای امام علی(ع) را شنیدند تنها صدای ایشان بود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر ما بر محمد و آل محمد صلوات می فرستیم چون خداوند انسان را به این مهم امر کرد و فرمود پیامبراکرم(ص) در آسمان و ملکوت عاری از هر عیب و نقص است.

وی با اشاره به اینکه پیامبرخاتم(ص) بسیار مظلوم هستند، گفت: پیامبرخدا(ص) می فرمایند: من اسلام را برای امت به ارمغان آوردم و مزد رسالت من مودت با ذوی القربی است؛ یکی از راه های ابراز علاقه درونی نسبت به رسول خدا و خاندان ایشان صلوات است بنابراین صلوات ضرورت اعتقادی دارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان با اشاره به اینکه 8 اصل اعتقادی در ذکر صلوات وجود دارد، خاطرنشان کرد: انسان در ذکر صلوات به توحید، امامت، نبوت، عدل، معاد، تبری، عمل به قرآن و قبول داشتن مهدویت تاکید می کند./813//202/خ

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات