۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۶۴۰۶
معاون آموزش حوزه صاحب الزمان ایلام:

یادگیری احکام الهی از واجبات دینی است

یادگیری احکام الهی از واجبات دینی است
معاون آموزش حوزه علمیه صاحب الزمان ایلام گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای اثربخشی هرچه بیشتر امر تبلیغ در جامعه است و مبلغان باید از این فرصت مهم استفاده لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه صاحب الزمان شهر ایلام، امروز در جمع طلاب این مدرسه اظهار داشت: برای کسب و حفظ تقوا افزون بر صیانت نفس پاک خود و آگاهی به ارزش انسانی باید اقدام به شناخت احکام الهی کرد.

وی افزود: اگر انسان احکام الهی را بدرستی نشناسد و در مسیر یادگیری آنها نباشد چگونه می تواند پاسدار مرزهای دین باشد.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: فراگیری احکام یکی از مهمترین واجبات یک مسلمان بوده و عدم یادگیری واجبات اولین گناه محسوب خواهد شد.

معاون آموزش حوزه صاحب الزمان شهر ایلام ابزار کرد: شخص مسلمان باید بداند که ارتکاب گناه بی تقوایی است و باید برای حفظ تقوای خود از گناه دوری کند.

وی ادامه داد: نقش طلاب در این ایام بسیار مهم و بی بدیل بوده و باید در فراگیری احکام توسط جوانان بسیار کوشا باشند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: جوانان و نوجوانان تشنه معارف الهی هستند که این مساله رسالت روحانیان را به عنوان متولیان دین در جامعه سنگین خواهد کرد.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد دلزدگی دینی بین جوانان، نظام اسلامی را به خطر بیندازند، گفت: باید با بصیرت افزایی و بیان حقایق دین و پاسخگویی منطقی و علمی به شبهات اجازه ندهیم که دشمنان به اهداف شوم خود برسند.

وی اضافه کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای اثربخشی هرچه بیشتر امر تبلیغ در جامعه است و lمبلغان باید از این فرصت مهم استفاده لازم را ببرند.

معاون حوزه صاحب الزمان ایلام تصریح کرد: در این ماه نباید تنها به خودسازی فکر کرد و از جامعه غافل بود زیرا که وظیفه سنگین و رسالت طلاب و روحانیان تبلیغ و آموزش معارف الهی برای افراد جامعه است./879/پ210/ق

جلال وحید نیا
ارسال نظرات