۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۰۶۴۰۷

اذعان تل‌آویو به حجم خسارت‌ها در جنگ دو روزه غزه

اذعان تل‌آویو به حجم خسارت‌ها در جنگ دو روزه غزه
صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی حجم خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌ها و خودروها در شهرها و شهرک‌های صهیونیستی در جنگ دو روزه غزه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی برای اولین بار به حجم خسارت‌های وارد شده به شهرهای فلسطین اشغالی در پی پاسخ راکتی مقاومت در جنگ دو روزه هفته گذشته اذعان کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی در گزارش خود تصریح کرد، شهرهای «اشدود و عسقلان» شاهد بیشترین حجم خسارت هستند؛ در اشدود 166 ساختمان و 90 خودرو و در عسقلان 182 ساختمان و 50 خودرو خسارت دید.

در ادامه این گزارش آمده، شهرک‌های صهیونیستی مانند «کریات گات و سدیروت» و دیگر شهرک‌های مجاور با نوار غزه شاهد خسارت به 130 ساختمان و آسیب دیدگی دهها خودرو در پی پاسخ راکتی مقاومت بوده است.

صندوق برآورد خسارت اداره مالیات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در روزهای گذشته 754 درخواست برای دریافت خسارت منازل آسیب‌دیده داشته که بیشتر آنها مربوط به اشدود و عسقلان است.

بر اساس این گزارش، ده خانواده که منازلشان به دلیل موشک‌ها آسیب دیده بوده به هتل منتقل شده یا اینکه منزلی جایگزین برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و پس از دو روز جنگ، آرامش این منطقه را فرا گرفت.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت  فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و  ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند, همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات