۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۶۴۱۱
امام جمعه موقت بجنورد:

تقوا و پرهیزکاری روح روزه‌داری است

تقوا و پرهیزکاری روح روزه‌داری است
امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه تقوا و پرهیزکاری روح روزه‌داری است، گفت: تا تقوا نباشد، روزه به‌عنوان عبادت الهی تأثیر اخلاقی و انسان‌سازی خود را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در جمع نمازگزاران روزه‌دار بجنوردی، با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت ماه رمضان، اظهار کرد: بنا به فرموده رسول اکرم (ص) در این ماه، مغفرت الهی بیش از هر زمان دیگر است؛ ازاین‌رو باید از این فرصت نهایت استفاده معنوی را ببریم.

وی ادامه داد: شب‌های قدر که شب‌های توبه و مغفرت و رحمت است در این ماه قرار دارد؛ به همین دلیل انسان مؤمن در این ماه کمتر از هر زمان دیگری به‌سوی گناه تمایل دارد.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: ماه رمضان از فرصت‌های مناسب برای بازگشت به‌سوی خدا است تا بندگان گناهکار از این فرصت استفاده کرده و با توبه واقعی و پشیمانی از گناهان گذشته، رو به درگاه الهی آورند، راه درست و مستقیم را بازشناسند و شروعی دوباره را آغاز کنند.‌

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای معنویت و خودسازی است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان با توجه به این‌که از فضای روحانی و معنوی برخوردار است و در این ماه عموم جامعه اسلامی به انجام واجبات الهی و روزه‌داری پرداخته و توجه بیشتری به انجام واجبات و ترک محرمات و انجام کارهای خیر می‌کنند، بهترین فرصت برای خودسازی و تعالی معنوی و روحانی مؤمنین است.

حجت‌الاسلام نوری افزود: این زمان می‌تواند آغازی برای ادامه دادن این برنامه‌های معنوی در تمامی سال و حتی تمامی عمر افراد و بهترین فرصت برای تبعیت از الگوی اخلاق اسلامی و نهادینه کردن آن در شخصیت و رفتار انسان مؤمن باشد.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: به همین دلیل است که توجه به وجوه گوناگون تقوا در ماه مبارک رمضان از آنجا بیش از ماه‌های دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد که به تعبیر قرآن کریم «تقوا روح روزه» است.

وی ادامه داد: آنجا که ندای قدسی، انسان را می‌خواند که «یا ایهاالذین امنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون» و پس از سفارش به گرفتن روزه مانند آنان که پیش از ما بوده‌اند، تأکید کرد: باشد که پرهیزگار شوید؛ چراکه تا تقوا نباشد، روزه به‌عنوان عبادت الهی تأثیر اخلاقی و انسان‌سازی خود را نخواهد داشت.‌/9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات