۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۰۶۴۳۹
شیخ الازهر:

افشای اسرار عامل مهم فروپاشی خانواده‌ها است

افشای اسرار عامل مهم فروپاشی خانواده‌ها است
شیخ الازهر با برشمردن حقوق متقابل زن و شوهر، افشای اسرار زندگی مشترک را عامل اصلی فروپاشی خانواده‌ها برشمرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در هفتمین برنامه خود در ماه مبارک رمضان، با استناد به قاعده معروف «لاضرر و لا ضرار»، حفظ اموال شوهر از تلف شدن را از وظایف و حقوق مرد بر زن زن دانست.

شیخ طیب تاکید کرد که در اسلام همانگونه که تصرّف زوج در اموال شخصی همسر بدون رضایت وی، حرام است، همچنین حفظ مال زوج بر زن واجب است به نحوی که تصرّف نامتعارف در مال شوهر مطابق با قاعده لاضرر جایز نیست.

وی افزود: حفظ جان و عرض از حقوق متقابل زن و شوهر است. همانگونه که زن باید خود را در برابر نامحرمان صیانت کرده و اسرار زندگی مشترک را فاش نسازد، مرد نیز باید برای حفظ کیان خانواده و تامین امکانات رفاهی متناسب با شأن زوجه از هیچ کوششی فروگذار نکند.

عالم اهل سنت مصر خاطر با استناد به آیه 34 سوره نساء نشان کرد: قرآن کریم بهترین شیوه را برای حفظ زن در محیط خانواده ارائه داده است. مطابق با آیه «فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ» زن در غیاب شوهر حق افراط و تفریط را ندارد همانگونه که شوهر نیز نمی‌تواند بدون دلیل همسر خود را به خیانت متهم کند زیرا حفظ اسرار در اسلام امری بسیار مقدس است.

شیخ الازهر مصر اظهار داشت: افشای اسرار و غیبت نکردن نیز از دیگر حقوق متقابل میان زن و شوهر است. زن و مرد حق ندارند اسرار زندگی مشترک را در پیش خانواده‌های خود بازگو کنند. بسیاری از زوج‌های جوان به حرمت این عمل انتباه ندارند و با افشای اسرار زندگی خود، زمینه فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها را فراهم می‌کنند./981/ب

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رحمت خدا بر جویندگان علوم اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
خوبست که درباره نظرات علمای جهان اسلام خاصه شیخ الازهر اهتمام داشته باشید.
1
0
سالک شحنه نجف
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
زن و شوهر باید لباس همدیگر باشند و جمال و زیبایی هم را تکمیل کنند.
هن لباس لکم و انتم لباس لهن
1
0