۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۰۶۴۴۶

سفر رییس جامعة‌المصطفی به گینه کوناکری

سفر رییس جامعة‌المصطفی به گینه کوناکری
رییس جامعة‌المصطفی در سفر به گینه کوناکری، ضمن بازدید از نمایندگی جامعة المصطفی با برخی از مسئولان دینی دیدار و از برخی مراکز علمی و آموزشی این کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این سفر، جلسه‌ای با حضور رئیس جامعه‌المصطفی و سفیر ایران در گینه کوناکری برگزار شد.

در این جلسه، سفیر در خصوص فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گینه کوناکری و ارتباط و تعامل مثبت سفارت با نماینده جامعه‌المصطفی سخن گفت.

در ادامه، رئیس جامعه‌المصطفی از بخش‌های مختلف مدرسه اهل‌البیت(علیهم‌السلام) بازدید کرد.وی در جلسه با طلاب برادر و خواهر مدرسه اهل‌البیت(علیهم‌السلام) ضمن اشاره به فضایل ماه شعبان و لزوم استمرار فعالیت‌های تبیین‌کننده معارف ناب اسلامی بر توجه به بحث تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد.

همچنین رئیس جامعه‌المصطفی در جلسه‌ای با حضور مسئولان دارالقرآن‌ها، بر تقویت و گسترش این مراکز و ارتباط هر چه بیشتر با جوانان و برگزاری برنامه‌های مناسب و جذاب تأکید نمود.

شایان ذکر است، در ادامه سفر، رئیس جامعه‌المصطفی در محل تنسیخ تیجانیه و شیعه حضور یافت وبا تعدادی از مسئولین طریقه تیجانیه دیدار کرد، در این جلسه، «آقای دکتر احمد ووری فدی»، رئیس طریقه تیجانیه، با اشاره به جایگاه ویژه جامعه‌المصطفی در این مناطق، ابراز نمود: آماده‌ همکاری با جامعه‌المصطفی هستیم.

در پایان نیز حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی از آمادگی جامعه‌المصطفی برای بورسیه شماری از جوانان مستعد تیجانیه به منظور تحصیل در دانشگاه‌های ایران خبر داد.

خاطرنشان می‌شود این فرقه در گینه کوناکری نزدیک به 5/2میلیون پیرو دارد./1330/ج

ارسال نظرات