۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۰۶۴۵۲
استاد حوزه:

روحانیت از شایعات نهراسد

روحانیت از شایعات نهراسد
حجت الاسلام والمسملین فاضل گلپایگانی با بیان این که روحانیت از شایعات نهراسد، گفت: روحانیت باید ارتباط خود با مردم را بیشتر کند و شایعات نباید در وظیفه او اثری بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن فاضل گلپایگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با طلاب حوزه های علمیه را بسیار مهم دانست تاکید کرد که محورهای مهم این فرمایشات باید مورد برررسی قرار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی شایعه کرده اند که مردم نسبت به روحانیت بدبین هستند و اقبالی به روحانیت ندارند؛ اما رهبر معظم انقلاب تأکید داشته اند که واقعیت عکس آن است و نه تنها مردم به روحانیت پشت نکرده اند بلکه رویکرد آنها به مردم بیشتر نیز شده است و تشییع با شکوه طلبه شهید همدانی را نمونه ای برای اقبال مردم به روحانیت بیان کردند.

وی با تصریح بر این که روحانیت نباید تحت تأثیر شایعات قرار گیرد، گفت: همان گونه که انگلیسی ها در ماجرای تنباکو شکست خوردند و برای جبران شکست خود شایعاتی در زمینه روحانیت منتشر می کردند، امروزه نیز که انقلاب اسلامی بیش از چهل سال مقابل شرق و غرب ایستاده و جامعه را بر اساس مبانی اسلامی مدیریت کرده موجب شده است که دشمنان از روحانیت خشمگین شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: یک روحانی فرهیخته در حوزه های علمیه باهمکاری سایر مراجع، فضلا و روحانیت و مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است و پشتیبانی مردم از امام خمینی(ره) نیز به دلیل اعتمادی است که نسبت به روحانیت داشته اند، بنابراین دشمنان کوتاه شدن دست شان از ایران را از چشم روحانیت می بینند و برای خراب کردن آن هرکاری انجام می دهند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می خواهند بفرمایند شاید عده ای از دست نشاندگان استکبار با روحانیت تقابل داشته باشند اما نوع مردم که اهل نماز و روزه هستند و در نمازجمعه ها و در هر برنامه مربوط به انقلاب اعم از انتخابات و راهپیمایی ها شرکت می کنند خواهان روحانیت هستند و روحانیت باید مراقب باشد که از این گونه شایعات نهراسد و فاصله خود با مردم را کمرنگ نکند و در حفظ و تقویت آن تلاش بیشتری انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی با بیان این که روحانیت در هر شرایط و مکانی در کنار مردم است، گفت: در حوادث سیل مشاهده شد که روحانیت در هر شرایطی در کنار مردم است؛ روحانیت به هر میزان مردمی بودن خود و ارتباط با مردم را بیشتر کند هیچ شایعه ای نمی تواند مردم را از روحانیت دلسرد کنند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که طرح هایی که امروزه از سوی روحانیت مطرح می شود با دوران ما قابل مقایسه نیست، گفت: چنین مواردی نشان می دهد که حوزه های علمیه رشد کرده اند و طلاب جوان برای سازندگی و مدیریت کشور از فکر و اندیشه مناسبی برخوردار هستند بنابراین روحانیت باید به خودش بیشتر امیدوار باشد و فعالیت خود را در تمامی صحنه ها افزایش دهد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات