۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۶۴۵۳
آیت الله سبحانی:

تحریم های آمریکا در امتداد فتنه گری منافقان صدر اسلام است

تحریم های آمریکا در امتداد فتنه گری منافقان صدر اسلام است
حضرت آیت الله سبحانی محاصره اقتصادی را حربه همیشگی دشمن برای مقابله با اسلام دانست و گفت: تحریم‌های آمریکا در امتداد فتنه گری منافقان صدر اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در ششمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 47 سوره مبارکه توبه پرداخت و با ذکر نمونه هایی از فتنه گری منافقان در صدر اسلام علیه پیامبر اکرم(ص) گفت: منافقان همواره از پشت خنجر می زدند و به لشکر اسلام خیانت می کردند.

وی با اشاره به اینکه زندگی منافقان را گناه و عصیان تشکیل می دهد، اظهار داشت: در جریان جنگ تبوک برخی از منافقان گفتند که اگر به عرصه جهاد برویم، چشمانمان به دختران زیباروی شامی افتاده و مرتکب گناه می شویم؛ منافقان با شگردهای مختلف جانماز آب می کشند، در حالیکه همواره در پی فتنه گری و گناه بوده اند، اما برای توجیه رفتارهای خود به دنبال وجهه شرعی بخشیدن به اعمال خود هستند.

حضرت آیت الله سبحانی محاصره اقتصادی را یکی از حربه های دشمنان برای مقابله با امت اسلامی دانست و با بیان اینکه تحریم ها و فتنه گری های آمریکا در امتداد فتنه گری های منافقان در صدر اسلام است، عنوان کرد: محاصره اقتصادی حربه هزار و 400 ساله منافقان و دشمنان اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با اشاره به مسأله تجسم اعمال در آخرت خاطرنشان کرد: اعمال انسان در آخرت مجسم می شود؛ باید بدانیم که اگر اهل احتکار باشیم، زر و زیور و سکه هایمان به صورت آتش در آمده و خداوند با همان ما را عذاب خواهد کرد.

وی به تبیین ویژگی های منافقان از دیدگاه آیات قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: یکی از ویژگی های منافقان این است که اگر مسلمانان موفق شوند ناراحت شده و اگر لشکر اسلام به پیروزی دست یافت، به رقص و پای کوبی می پردازند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به سیل اخیر در برخی مناطق کشور ابراز کرد: رسانه های منافق هنگامی که سیل آمده بود بذر یأس را در جامعه می پاشیدند و خوشحال بودند، اما هم اکنون که سیل با همراهی مردم و مسؤولان مهار شده است، عزا گرفته اند.

این مرجع تقلید به سیاه نمایی های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی قدرتمند باشد همه رسانه های دشمن عزا می گیرند، اما اگر در یک گوشه ای از کشور مشکلی کوچک پیدا شود، آن را بزرگنمایی کرده و مسرور و خوشحال خواهند شد.

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: امت اسلامی نباید سیاه نمایی های دشمن را باور کنند، بلکه باید قدرت تحلیل داشته باشند و سخن دشمن را باور نکنند؛ البته این بدان معنا نیست که در جامعه ما مشکل وجود ندارد، اما آنچه که باید بدان توجه شود این است که ما باید مشکلات جامعه را خودمان حل کنیم و اجازه ندهیم دشمن در رابطه با مسائل مملکتمان سخن بگوید.

وی با بیان اینکه اهل علم و ایمان در مواجهه با دشمنی دشمنان و منافقان صبر پیشه کرده و به خداوند توکل می کنند، یادآور شد: انسان باید به قضا و قدر الهی اعتقاد راسخ داشته باشد و در برابر سختی ها به خداوند متعال توکل کند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات