۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۶۴۷۰
آیت الله ناصری:

بهترین عبادت، عفت است

بهترین عبادت، عفت است
استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه یکی از عوامل عدم استجابت دعا گناه کردن است، گفت: بهترین عبادت عفت است، عفت به معنای ترک گناهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت:  زمانی که می‌خواهید دعا کنید بین خوف و رجا باشید و صدایتان را بلند نکنید، مانند کسی که پیش بزرگی رفته و با شرمندگی صحبت می‌کند دعا کنید و از خداوند حاجات خود را طلب نمایید.

وی در ادامه افزود: به هنگان دعا کردن شکر خدا و نعمت‌هایی که به ما عطا کرده است را به جا آورید، رحمت و مغفرت و آمرزشی که از سوی خدا عطا شده است را شکر کنید، این کار باعث پذیرش دعاهای انسان می‌شود. در قرآن ذکر شده است که صبح و شب دعا کنید، هنگام دعا کردن باید توجه انسان کاملا به خداوند باشد و با حال توجه کامل به خداوند طلب حاجت کنیم.

استاد عرفان و اخلاق، گناه را یکی از مهمترین علت‌های برآورده نشدن حاجات و عدم استجابت دعاها برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه دعایتان مستجاب شود باید پیش از دعا کردن استغفار کنید تا مورد رحمت و مغفرت خدا قرار بگیرید و دعاهایتان مستجاب شود؛ حضرت ابراهیم را کثیر الدعا بودن نجات داد، امام علی(ع) هم بسیار دعا می‌کردند و لازم است ما نیز اهل دعا باشیم.

آیت الله ناصری با اشاره به روایتی، اظهار کرد: از امام علی(ع) سؤال شد بهترین چیز نزد شما چیست؟ ایشان فرمودند بهترین چیز در نزد من دعا است، بهترین اعمالی که در نزد خداوند قبول خواهد شد و مورد پذیرش خدا قرار می‌گیرد دعا است. همه ما محتاج به دعا هستیم و نیاز داریم که همواره دعا کردن را در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین عبادت عفت است، خاطرنشان کرد: عفت و نجابت داشتن بهترین عبادت است، انسان باید یاد بگیرد گناه نکند، گناه انسان را بیچاره خواهد کرد، به همین دلیل پرهیز از گناه بهترین عبادت است. حضرت آدم یک اشتباه کرد از بهشت اخراج شد، حال ببینید گناهان متعدد ما چه بلایی می‌تواند برسر ما بیاورد.

آیت الله ناصری ستار العیوب بودن خداوند را یکی از نعمت‌های خداوند عنوان کرد و گفت: شیطان قسم خورده است که ما را آلوده به گناهان کند و نگذارد بهشتی شویم، باید از گناهان خود توبه کنیم که خداوند سریع الرضا است، یعنی توبه و پشیمانی ما را زود می‌پذیرد. منظور از عفت به عنوان بهترین اعمال ترک گناه است و باید تمرین کنیم که گناه نکنیم./1304//210/خ

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات