۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۶
کد خبر: ۶۰۶۴۹۹
متولی مدرسه رضویه هویزه:

تخصص های حوزه بر اساس نیاز‌های جامعه هدف باشد

تخصص های حوزه بر اساس نیاز‌های جامعه هدف باشد
حجت الاسلام حمزه نژاد بیان اینکه تخصص در حوزه براساس نیاز‌های جامعه هدف است، پیوند مردم و روحانیت را ناگسستنی دانست.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، متولی مدرسه رضویه هویزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه اجتهاد در یک باب سخن تازه‌ای در حوزه‌های علمیه نیست، اظهار داشت: سخن رهبر انقلاب در زمینه تخصصی کردن علوم حوزه و پاسخگویی به نیاز‌های جامعه امروزی بسیار ضروری است تا بدانیم در کدامین زمینه به کدام شخص مراجعه کنیم.

امام جمعه هویزه با بیان اینکه تخصص حرف اول در جامعه است، افزود: در بحث حوزه‌های علمیه یکی از ضرورت‌های جامعه امروزی تخصصی بودن است البته چنین سخنی به معنای آن نیست که کلیات حوزه علمیه مطالعه نشود بلکه باید چارچوب‌های کلی و دروس حوزه رعایت شود.

متولی مدرسه رضویه هویزه با بیان اینکه تخصص در حوزه براساس نیاز‌های جامعه هدف است، گفت: حوزه‌های علمیه از بدو تأسیس در برخی امور بصورت تخصصی ورود کردند و امروزه نیز مدرن تر و بهتر باید در زمینه تخصص مدیریت شوند.

حجت الاسلام حمزه نژاد در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اختلاف‌ها در مسائل علمی بیان داشت: سلیقه امری خدادادی در همه امور است، اما همین اختلاف سلایق سبب احترام متقابل به سلایق علی رغم مخالفت با آن است و چنین امری در زمینه‌های سیاسی، علمی، اجتماعی باید مدنظر صاحب نظران، علما، بزرگان و سیاسیون باشد.

وی تخطئه سلایق را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: اختلاف در سلایق نباید سبب شود اختلاف فاحش عملی در جامعه پیش آید که همدیگر را تخطئه و تکفیر کنیم بلکه باید واقع بین و واقع گرا باشیم؛ چرا که ثبات جامعه در درک همدیگر علی رغم تفاوت سلایق است.

متولی مدرسه رضویه هویزه با بیان اینکه پیوند مردم و روحانیت ناگسستنی است، خاطرنشان کرد: روحانیت در بطن جامعه است و در مسائل روز جامعه حضور فعالی دارد، امروزه یک نگاه خاصی در میان جامعه برای تفقد از روحانیت در امور اجتماعی، اخلاقی، دینی و سیاسی است و مسائل مختلف را از این قشر جویا می‌شوند. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات