۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۰۶۵۳۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ذکر صلوات در قیامت میزان اعمال را سنگین می‌کند + فیلم

ذکر صلوات در قیامت میزان اعمال را سنگین می‌کند + فیلم
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ذکر صلوات میزان اعمال انسان را سنگین می‌کند، گفت: ذکر صلوات سبب رشد معنوی انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه به مناسبت هشتمین شب ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  یکی از اعمالی که در ماه مبارک رمضان بسیار به آن توصیه شده درود فرستادن به پیامبراکرم(ص) است.

وی درخصوص آثار ذکر صلوات، ادامه داد: ذکر صلوات میزان اعمال انسان را در قیامت سنگین می کند، باعث رشد معنوی می شود و در قیامت به صورت نور جلوه می کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه صلوات وحشت روز قیامت را کاهش می دهد، بیان داشت: وحشت روز قیامت به گونه ای است که خداوند در سوره حج می فرماید: ای انسانها؛ از خداوند بترسید آن وحشت روز قیامت بسیار عظیم است وحشت آن روز به گونه ای است که مادر فرزند خود را فراموش می کند و حاضران از ترس عذاب به شدت دچار وحشت و اضطراب می شوند، طبق صریح کلام رسول خدا(ص) موثرترین عمل نجات دهنده از ترس روز قیامت، صلوات است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حاضران در قیامت به شفاعت پیامبراکرم(ص) نیازمند هستند، گفت: شفاعت مقام اختصاصی اولیای الهی است و بیشترین حد آن مربوط به ساحت مقدس پیامبرخدا(ص) و خاندان ایشان می شود.

وی ادامه داد: ماه رمضان نیز از روزه دارانی که در این ماه روه گرفته باشند شفاعت می کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه صلوات اکسیر عظیم است، گفت: روایت است انسانی که بسیار اهل ذکر صلوات است از دار دنیا نمی رود مگر آن که جایگاه خود را در قیامت ببیند. کسی بر پیامبر صلوات نمی فرستد مگر آن که هفتاد هزار ملک نیز بر او درود می فرستد و کسی که مشمول این درود شود بهشتی می شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ذکر صلوات باید کامل بیان شود، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند صلوات« ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ» را باید کامل فرستاد نه دم بریده؛ کسانی که بر حضرت پیامبر(ص) صلوات بفرستد ولی به خاندان ایشان درود نفرستد مشمول مغفرت الهی نمی شود./813//202/خ

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات