۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۶۵۳۱
آیت الله صدیقی:

برجام کدام یک از تحریم‌ها را برداشت؟

برجام کدام یک از تحریم‌ها را برداشت؟
آیت الله صدیقی مشکلات اقتصادی کشور را نتیجه اعتماد به دشمن دانست و خطاب به مسؤولان گفت: برجام کدام یک از تحریم ها را برداشت که مجدد می خواهید گزیده شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان نباید از خود غافل شود، نهایت غفلت گمراهی است.

وی افزود: انسان مومن هرگز آبروی خود را برای چند روز دنیا از دست نمی دهد از این رو از گناه اجتناب می کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند به مقربین درگاه الهی علمی داده که عین قدرت است، ابراز کرد: این علم، علم ذهنی نیست چرا که علم ذهنی خاصیت خارجی ندارد و تنها راه را به انسان نشان می دهد ولی انسان را راه نمی برد تا به مقصد برسد؛ از این رو عالم بی عمل درخت بی ثمر است علم زمانی که به مرحله عمل برسد به انسان نور می دهد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه همه انسان‌ها به صورت فطری و عقلی از ظلم، خیانت و فریب گریزان هستند، اظهار داشت: خداوند به انسان هم وعده روزی داده و هم وعده علم بنابراین اگر انسان تقوای الهی پیشه کند و عمل صالح انجام دهد خداوند به او روزی و بصیرت عنایت می کند.

وی ادامه داد: انسان با بصیرت به موقع دشمن را می شناسد و فتنه را تشخیص می دهد و می داند که نباید وعده های دشمن را جدی بگیرد زیرا می داند که وعده دشمن دروغ است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه برجام امتحان بزرگی بود، گفت: متاسفانه عده ای اصرار دارند یک بار دیگر گزیده شوند و این نشانه ضعف ایمان آنان است چرا که انسان مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در برجام هر چه دشمن خواست این آقایان یک طرفه پیشا پیش انجام دادند و خیلی عجله داشتند اعتماد آنان را جلب کنند، حالا باید از همین آقایون پرسید این جلب اعتماد را دشمن به خوش قول بودن شما تعبیر کرد یا به ترسو بودنتان؟ همین اقدام مسؤولان در مساله برجام سبب شد که دشمنان به وعده های خودشان عمل نکنند اما تیم مذاکره کننده ایران هر چه آنان خواسته بودند زودتر از موعد انجام دادند.

وی افزود: مسؤولان و تیم مذاکره کننده در حین مذاکرات به مردم وعده دادند از روزی که این توافق به امضا برسد همه تحریم ها برداشته می شود امروز باید از همان ها پرسید کدام یک از تحریم ها برداشته شد؟ این گرانی‌ها، مشکلات اقتصادی، کنترل نکردن قیمت‌ها، بیکاری و کسادی تولید همه نتیجه اعتماد به دشمن است.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: اگر با تقوای الهی دست به سوی دشمن دراز نمی کردید هرگز امروز با بن بست اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روبرو نمی شدید./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات