۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۶۵۴۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

همراهی تحصیل با تهذیب زمینه‌ساز کسب سعادت دنیوی و اخروی است

همراهی تحصیل با تهذیب زمینه‌ساز کسب سعادت دنیوی و اخروی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با یادآوری وظیفه متعلم در بحث جهد و رغبت و تهذیب، گفت: تحصیل و تهذیب هم‌زمان منجر به برکت در زندگی و کسب سعادت مادی و معنوی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت حضور در حوزه علمیه و سربازی امام عصر (عج)، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم عالم عامل باشیم؛ ازاین‌رو باید ببینیم در عمل چه کسی حرف از اسلام واقعی و مهدوی می‌زند.

وی ادامه داد: در این راستا باید سبک نگاه و تفکر و گرایش‌های مدرسه علمیه خود را به این سمت و آن سمت گسترش دهیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه خطاب به طلاب حوزه علمیه، اظهار کرد: باید جهاد علمی و رفتاری علامه حلی را الگوی رفتاری خود قرار دهید.

وی با اشاره به جد و جهد علمی بزرگان حوزوی، اظهار کرد: شیخ آقابزرگ 55 هزار کتاب در مورد شیعه را لیست کرده است؛ زیرا یک نفر که با شیعه مشکل داشته در یک سطر کتاب نوشته شیعه طایفه‌ای است که عمق علمی ندارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امروز هم ما باید در حوزه علمیه جهد و تلاش دائمی برای اعتلای دین مبین اسلام داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر آداب شگرف علم‌آموزی در مکتب اسلام، اظهار کرد: در سیستم تربیتی اسلام امام علی (ع) در آداب معلم و شاگرد می‌فرماید: نسبت به کسی که به تو سخن یاد داده درشت حرف نزن.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه آسیب درخت علم غرور است، خطاب به طلاب، افزود: در مسیری که قرار است چیزی یاد بگیریم برخی نکات را باید به‌صورت ویژه مد نظر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی علامه حسن‌زاده آملی در احترام به استاد را مد نظر داشته باشید، گفت: در مکتب تربیتی اسلام احترام به استاد اهمیت ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه باید علم الهی را اصیل و دقیق یاد بگیرید، اضافه کرد: اگر امروز انسان خواسته باشد به‌صورت ویژه درزمینهٔ دین کار کند باید تحصیل عمیق داشته باشد.

وی با یادآوری وظیفه متعلم در بحث جهد و رغبت و تهذیب، ادامه داد: تحصیل و تهذیب هم‌زمان منجر به برکت در زندگی و کسب سعادت مادی و معنوی می‌شود؛ ازاین‌رو باید طلاب این دو موضوع را به‌صورت توأمان مد نظر داشته باشند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات