۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۰۶۵۵۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
خراسان شمالی میزبان 11جشنواره فرهنگی، جشن «روزه اولی ها» و حضور مدرسان برتر قرآنی کشوری در محافل انس با قرآن عناوین برخی از اخبار کوتاه استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، خراسان شمالی، امسال به منظور شناسایی استعدادها و توانمندی های هنرمندان و تشویق آن ها به تولید آثار هنری، میزبان 11 جشنواره فرهنگی و هنری خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این جشنواره ها در موضوعات شعر، هنرهای تجسمی، کتاب خوانی، نمایش، فیلم و عکس برگزار خواهد شد.

حسین فرخنده به سوق دادن جشنواره ها به شهرستان ها و روستاها به عنوان محورهای مدنظر اشاره و میانه روی در اجرای موسیقی و بهره گیری از ظرفیت هنرمندان ملی و استانی به شکل متوازن را از تصمیمات دیگر این اداره کل طی امسال بیان کرد.

وی همچنین فراهم کردن بستر برای هنرمندان و موسسات استان به منظور صدور مجوز اجراهای ملی موسیقی در راستای حمایت از موسسات را از دیگر اقدامات انجام گرفته، دانست.

جشن «روزه اولی ها» در بجنورد برگزار می شود

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری جشن «روزه اولی ها» در بجنورد خبر داد.

هاشم شیرازیان، گفت: جشن سراسری «روزه اولی ها» با حضور بیش از هزارو 400 نونهال دختر روزه اولی عضو کانون های مساجد سراسر کشور برنامه ریزی شده که سهم خراسان شمالی 40 روزه اولی است.

وی اهداف این برنامه را تحقق سیاست خانواده محور و مسجد پایه بر اساس برنامه تحول ستاد عالی، اهتمام به جذب کودکان و نوجوانان به مساجد به ویژه خواهران و تکریم روزه اولی ها و تعظیم شعائر دینی اعلام کرد.

شیرازیان با بیان اینکه این برنامه به صورت همزمان در نیمه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می شود، محل برگزاری این برنامه در بجنورد را مسجد حجت ابن الحسن عسگری (ع) بجنورد و با حضور 40 دختر روزه اولی معرفی کرد.

پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان کمک موردی به مددجویان مناطق محروم خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان کمک موردی به مددجویان تحت حمایت این نهاد طی سال گذشته خبر داد.

مجید الهی راد بابیان اینکه این اعتبار در قالب کمک موردی و جهیزیه به مددجویان ساکن مناطق محروم این استان پرداخت شده است، افزود: سال گذشته خدمات حمایتی متنوعی در راستای کمک به معیشت و زندگی مددجویان  مناطق محروم در قالب خدمات درمانی، جهیزیه، خرید لوازم زندگی و کمک نقدی ارائه شده است.

وی به خرید و توزیع ۳۲ دستگاه آبگرمکن و هزار و ۳۳۰ دستگاه بخاری و لوازم سرمایشی ویژه مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: برای حمایت از دانش آموزان نیزحدود سه هزار بسته تحصیلی و لوازم التحریر خریداری و اهدا شده است.

حضور مدرسان برتر قرآنی کشوری در محافل انس با قرآن

رئیس سما شیروان از برگزاری محافل انس با قرآن کریم همزمان با ماه رمضان ویژه دانش آموزان و کارکنان در این واحد خبر داد و گفت: این محافل نورانی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

حمید نجف زاده گفت: حضور مدرسان، قاریان و  برگزیدگان مسابقات کشوری قرآنی که از کارکنان مجتمع سما هستند، در این محافل مشهود است که ضمن آموزش، مباحثی پیرامون مسائل مذهبی را در اختیار حاضران این محافل قرار می دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این محافل، برنامه‌های مختلف قرآنی دیگری در سما شیروان برگزار می شود، اعلام کرد:  آموزش قرآن یکی از مهمترین برنامه های این واحد است که کارگروه فرهنگی واحد برای پیشبرد این هدف برنامه های متنوعی همچون طرح قدس (قرآن در سما)، استفاده از کارشناسان تخصصی مذهبی در مدارس و مسابقات و مراسم های مختلف قرآنی را در مرکز برگزار کرده است./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات