۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۵۸۲
آیت الله سبحانی:

جنگ و درگیری های جهان به دلیل دخالت های مستکبران در کشورها است

جنگ و درگیری های جهان به دلیل دخالت های مستکبران در کشورها است
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به غارتگری آمریکا در کشورهای فقیر گفت: اگر استکبار در امور کشورهای دیگر دخالت نکنند شاهد جنگ و درگیری در دنیا نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در هفتمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 51 سوره توبه پرداخت و گفت: مؤمنان حقیقی همواره باور دارند که در مسیر جهاد در راه خداوند ضرر و زیان وجود ندارد، زیرا اگر کشته شوند، در آخرت سعادتمند هستند و اگر زنده بمانند نیز با عزت در دنیا و آخرت زندگی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه منافقان در دنیا و آخرت محکوم به خسران هستند، ادامه داد: کسانی که از رفتن به جهاد سر باز می زنند خداوند در دنیا و آخرت لباس ذلت را بر آنها خواهد پوشاند، زیرا اگر زنده بمانند در آخرت عذاب خواهند شد و اگر کشته شوند نیز دچار خسران دنیوی و اخروی می شوند.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به آیه 52 سوره توبه خاطرنشان کرد: برخی از منافقان در جریان جنگ تبوک مقداری خوراکی به لشکریان اسلام دادند تا در آینده بگویند ما نیز در کنار جهادگران بوده ایم؛ خداوند در این آیه شریفه می گوید اینگونه انفاق ها که از روی ریاکاری و با نیت های غیر الهی صورت می گیرد، مورد قبول واقع نخواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه در منطق اسلام کاری که برای رضای خداوند انجام نشود، از ارزش و اعتبار برخوردار نیست، گفت: انسان باید برای رضای خداوند گام بردارد، زیرا اگر نیت های دیگر داشته باشد ریاکاری محسوب شده و دارای ارزش نیست.

وی ادامه داد: در اسلام هم عمل و هم سرچشمه آن باید نیکو باشد تا آن عمل ارزشمند جلوه کند، اما در جهان غرب کار نیک را تنها کاری می دانند که مردم از آن سود ببرند و انگیزه های الهی را در نظر نمی گیرند؛ کسانی همچون حاتم طایی که کارهای نیک انجام می دادند اما انگیزه های الهی نداشتند، نمی توانند روز قیامت از درگاه خداوند طلبکار باشند، زیرا کارهای نیکی که انجام داده اند صرفاً برای رضای مردم بوده است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به چپاولگری و غارتگری های آمریکا در کشورهای فقیر جهان تأکید کرد: آمریکا و برخی کشورهای غارتگر دیگر به برخی از کشورهای فقیر کمک های ناچیزی کرده و به جای آن معادن و منابع آنها را غارت می کنند؛ اینگونه اعمال از نفاق نیز بدتر است، زیرا همواره جلوی پیشرفت کشورهای فقیر را می گیرند تا از اموالشان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه اگر قدرت های استکباری در امور کشورهای دیگر دخالت نکنند دیگر شاهد جنگ و درگیری در دنیا نخواهیم بود، یادآور شد: غرب و شرق در کشورهای عقب نگه داشته شده دخالت می کنند؛ امروز غرب و شرق باید بدانند که نباید در وسط دنیا دخالت داشته باشند؛ کشورهایی که در آخر دنیا هستند نباید کاری به کشورهای وسط دنیا داشته باشند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
به‌نظر می‌رسد اتاق فکر جریان سازش با غرب، به دنبال تغییر فاز مطالبات مردم از حوزه اقتصادی(که نماد ناکارآمدی دولت و حامیان اصلاح‌طلبش است) به حوزه فرعی آزادی‌های اجتماعی با محوریت دانشجویان است. چیزی که کم‌وبیش در لابه‌لای مصاحبه‌ها و گفته‌های لیدرهای فکری این جریان مثل جلایی‌پور و حجاریان و... مورد اشاره قرار گرفته است.
0
0