۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۶۵۸۳
انتقاد آیت الله ناصری از وضعیت پوشش در جامعه؛

بدحجابی و بدپوششی می‌تواند ما را مستحق عذاب کند

بدحجابی و بدپوششی می‌تواند ما را مستحق عذاب کند
استاد عرفان و اخلاق گفت: این شرایط پوشش و حجابی که در جامعه وجود دارد می‌تواند ما را مستحق عذاب کند، تا زمانی که این مشکلات اصلاح نشود دعاهای ما نیز برآورده نخواهد شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه صلوات خواص و آثار و برکات بسیاری دارد، گفت: در روایت ذکر شده است حضرت امیرالمومنین(ع) نماز جمعه را خواندند و خطبه خوانی کردند، یک نفر از اصحاب ایستاد و عرض کرد: یاعلی چرا ما هرچه دعا می‌کنیم مستجاب نمی‌شود، علت چیست؟ ایشان در پاسخ فرمودند علت این موضوع این است که قلب شما موافق با زبان شما نیست و قلبتان به نحوه دیگر عمل می‌کند؛ ما نیز به همین صورت هستیم، شاید در زبان و ظاهر به ایمان و تقوا تظاهر کنیم اما قلبمان با زبان ما همراه و موافق نیست به همین دلیل است که دعاهایمان مستجاب نمی‌شود.

آیت الله ناصری ترک محرمات و عمل به واجبات و خلوص در عمل را حق خداوند بر گردن انسان عنوان کرد و افزود: در جمیع گرفتاری‌ها یابن الحسن بگویید، قلب باید با زبان همسو و همراه باشد و هر دو در مسیر اطاعت خدا و توجه به حق خدا باشند. در اعمال و رفتار و کردار باید به حق خداوند توجه کنیم، کسی که به دستورات دین عمل نمی‌کند چگونه مدعی است که ایمان آورده؟ تا زمانی که به احکام الهی عمل نکنیم نمی‌توانیم مدعی شیعه بودن و مسلمانی باشیم.

 

بدحجابی ما را مستحق عذاب می کند

وی با اشاره به توجه جامع و کامل دین اسلام و احکام شرعی در ابعاد گسترده زندگی انسان، تصریح کرد: این افرادی که با حجاب و پوشش نادرست در جامعه تردد می‌کنند به دستورات پیامبر اکرم(ص) توجه ندارند، ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) شهید شده‌اند که احکام الهی در جامعه جاری باشد و ما رعایت احکام الهی را به جا آوریم، این شرایط پوشش و حجابی که در جامعه وجود دارد می‌تواند ما را مستحق عذاب کند، تا زمانی که این مشکلات اصلاح نشود دعاهای ما نیز برآورده نخواهد شد‌.

استاد عرفان و اخلاق، برآورده شدن حاجات و مستجاب شدن دعاها را نیازمند عمل کردن به دستورات دین دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از چیزهایی که بنابر روایت در قلب انسان وجود دارد و با ظاهر انسان متفاوت است، اذعان شخص به پذیرفتن پیامبری حضرت محمد(ص) و دین اسلام است در حالی که عمل به این احکام و دستورات وجود ندارد، حتی برخی اشخاص قرآن می‌خوانند در حالی که به قرآن عمل نمی‌کنند و این چنین اشخاصی حین قرائت قرآن با لعن قرآن مواجه خواهند بود.

آیت الله ناصری عمل نکردن به دستورات قرآن را یکی از عوامل برآورده نشدن حاجات عنوان کرد و گفت: برخی افراد از آتش جهنم در هراس هستند اما با اعمال و کردار و رفتار خود به سمت آتش جهنم می‌روند، کسی که می‌خواهند گرفتار عذاب جهنم نشود باید تقوا داشته باشد و به دستورات قرآن و احکام الهی عمل کند.

وی ادامه داد: افراد از خدا می‌خواهند بهشت نصیب آنها شود در حالی که خودشان با اعمالشان از بهشت فاصله می‌گیرند، قبل از افطار از خدا بخواهیم که خداوند قلب ما را تصرف کند و منقلب شویم به سمت ظاهر و زبانی که داریم و اهل عمل به کارهای خوبی باشیم که خداوند از ما انتظار دارد انجام دهیم، باید با عمل در مسیر بهشت قرار بگیریم.

استاد اخلاق و عرفان خاطرنشان کرد: شکر نعمت کردن یکی از وظایف ما است، باید از خدا ممنون باشیم، دعای ما در موقعی مستجاب خواهد شد که عذاب و بلا نازل نشده باشد، قبل از نزول بلا باید دعا کردو از خداوند طلب دفع قضا و بلا کرد و بهترین فرصت برای دعا کردن موقع افطار است‌./1304//210/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ماجد
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
خدا این عالم مهذب را برای اسلام و مسلمین حفظ نماید.
فرمایشات ایشان برای جامعه ایمانی امیدبخش است.
0
0