۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۰۶۵۸۷
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

انقلابی گری باید مبنای عمل و گفتار حوزویان قرار گیرد

انقلابی گری باید مبنای عمل و گفتار حوزویان قرار گیرد
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری گفت: انقلابی گری باید مبنای عمل طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، منشور روحانیت را چراغی پرنور برای هدایت حوزه و روحانیت در مسیر رشد و تعالی همه جانبه عنوان کرد.
 
وی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دور اندیشی، وظیفه و رسالت واقعی حوزه‌های علمیه و روحانیت را بیان کردند، افزود: امروز مطالعه و بازخوانی رهنمود‌های امام راحل در آن منشور ارزشمند مسیر تحول و پیشرفت علمی در حوزه‌های علمیه را هموارتر می‌سازد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نگاه ما به منشور روحانیت نباید سطحی و زودگذر باشد، تصریح کرد: هر چه این نگاه عمیق‌تر و از سوی احساس مسؤولیت و تکلیف مداری باشد به طور حتم آثار مطلوب تری در رشد و تعالی حوزه و روحانیت به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید براین که امروز باید رهنمود‌ها و مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری از سوی حوزویان به طور جدی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بهره گیری از این رهنمود‌های ارزشمند عامل تحول علمی و اخلاقی در حوزه خواهد بود.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، نگاه انقلابی حوزه را یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری در شرایط امروز جامعه عنوان کرد و گفت: حوزه انقلابی باید در عرصه علمی و اخلاقی سرآمد سایر مراکز علمی و آموزشی باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه و روحانیت باید در ترویج و گسترش تفکر انقلابی در کشور پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: انقلابی گری باید مبنای عمل طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی به تلاش دشمن در جهت ایجاد انحراف در مسیر حرکت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با بیان این که تفکر انقلابی سد محکمی در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه روحانیت و حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان با تفکر انقلابی مانع نفوذ جریان‌های معاند و انحرافی در فضای حوزه خواهند شد.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی و ارکان اثرگذار آن تلاش می‌کند تا گفتمان‌ها و آرمان‌های انقلابی را در این کشور کمرنگ کند، گفت: یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت، ترویج و گسترش گفتمان‌های انقلابی در جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید بگذاریم گفتمان‌های انقلابی در این کشور کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان مرزبانان حقیقی دین و کسانی که تریبون‌های تبلیغی در اختیار دارند با در جهت تقویت این گفتمان‌های ارزشی بیشتر تلاش کنند./950//310/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات