۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۰۶۵۸۸
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

اطعام 8 هزار روزه دار از محل نیت موقوفات در خراسان جنوبی

اطعام 8 هزار روزه دار از محل نیت موقوفات در خراسان جنوبی
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 8 هزار نفر از محل موقوفات در استان اطعام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 130 موقوفه با نیت افطاری در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در 45 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، گفت: از این تعداد موقوفه با نیت افطاری 109 مورد تنها مربوط به ماه رمضان است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی، بیشترین موقوفات انجام شده با نیت اطعام روزه‌داران را مربوط به شهرستان فردوس با 37 موقوفه دانست.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده هر شب در جوار بقاع متبرکه برپا می‌شود و خادمان این بقاع از روزه داران میزبانی می‌کنند.

وی ادامه داد: سفره‌های پربرکت افطاری نیز در جهت اجرای طرح نیات واقفین از محل موقوفات در بقاع متبرکه برپا می‌شود که روزه داران در این ایام مهمان این سفره‌های اطعام هستند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اطعام روزه داران همه ساله بر اساس نیات واقفان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 8 هزار نفر از محل موقوفات در استان اطعام شدند.

حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: دادن افطاری یکی از سنت‌های بسیاری خوبی است که در ماه مبارک رمضان بین مومنان انجام می‌شود که این سبب تجدید دیدارها و پیوند ارحام و ترویج خوبی‌ها می‌شود./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات