۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۰۶۶۰۴

گزارشی از سفر رییس جامعه‌المصطفی به نیجر

گزارشی از سفر رییس جامعه‌المصطفی به نیجر
رییس جامعه‌المصطفی در سفر به نیجر با حضور در نمایندگی جامعه‌المصطفی در این کشور و دیدار با اساتید و طلاب، با برخی مقامات نیجر دیدار و از برخی از مراکز اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این سفر، رئیس جامعه‌المصطفی با کارکنان نمایندگی، استادان همکار، گروه‌های علمی و نمایندگان طلاب دیدار و از واحد خواهران نمایندگی بازدید نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در دیدار با وزیر تعلیم عالی نیجر، با اشاره به دست‌آوردهای علمی و آموزشی و نیز فعالیت‌های گسترده جامعه‌المصطفی در عرصه بین‌المللی، درباره طرح نمایندگی برای تأسیس آموزش‌های غیرحضوری توضیح داد.

وزیر تعلیم عالی نیز اعلام کرد که برای حل مشکلات نمایندگی المصطفی در نیجر، حاضر به هر گونه همکاری است.

رئیس جامعه‌المصطفی در دیدار با رئیس پارلمان نیجر نیز بر اهمیت راه‌اندازی آموزش‌های غیرحضوری تأکید ورزید.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در دیدار با رؤسای جمعیت‌های اسلامی نیجر، بر ضرورت وحدت اسلامی و پرهیز از اختلافات مذهبی تأکید ورزید.

رئیس جامعه‌المصطفی در دیدار با «شیخ جابر عمر اسماعیل»، رئیس جمعیت‌های اسلامی و امام مسجد کبیر نیجر، از وی برای سفر به ایران و بازدید از جامعه‌المصطفی دعوت به عمل آورد.

حضور در چهارمین جشن دانش‌آموختگی نمایندگی جامعه‌المصطفی در نیجر، از دیگر برنامه‌های مهم رئیس جامعه‌المصطفی بود.

در این مراسم، دانش‌آموختگان، دانشجویان، استادان، کارکنان و مسئولان وزارت تعلیم عالی نیجر حضور داشتند و این مراسم زیر پوشش خبری صدا و سیما و روزنامه‌های نیجر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، با اشاره به جایگاه جامعه‌المصطفی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه اسلامی در عرصه بین‌الملل، جایگاه دانش‌آموختگان المصطفی و تکالیف و وظایف خطیر آنان را در تبیین آموزه‌های ناب اسلامی گوشزد نمود.

شایان ذکر است در این مراسم، دوازده نفر از دانش‌آموختگان خواهر و دوازده نفر از دانش‌آموختگان برادر که موفق به اخذ مدرک کارشناسی از وزارت تعلیم عالی نیجر شده بودند، دانش‌نامه‌های خود را از رئیس جامعه‌المصطفی دریافت نمودند.

از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی می‌توان به بازدید از کلینیک هلال احمر ایران و مدرسه الثقلین و نیز تعمم چهار تن از طلاب نمایندگی جامعه‌المصطفی اشاره کرد./1330/ج

ارسال نظرات