۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۰۶۶۲۶
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن:

عربستان افکار عمومی خود را برای دریافت حملات جدید آماده کند

عربستان افکار عمومی خود را برای دریافت حملات جدید آماده کند
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به متجاوزان سعودی و اماراتی هشدار داد در صورت تشدید حملات، پاسخ‌های پهپادی ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد البخیتی»، کارشناس مسائل سیاسی - نظامی و عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، به مقامات عربستان سعودی درباره تداوم حملات پهپادی هشدار داد.
او سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان با بیان اینکه حملات امروز «تحول بزرگی» در پاسخ به حملات سعودی علیه یمن است، گفت: «ریاض باید افکار عمومی خود را برای دریافت حملات جدید آماده کند».
یگان پهپادی ارش یمن صبح سه‌شنبه موفق شد با چند پهپاد دور برد هجومی، تأسیسات نفتی شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) را در مرکز و غرب این کشور هدف قرار دهد. ریاض با اعتراف به وقوع این حملات، از وارد شدن خسارت به برخی از این تأسیسات خبر داد.
عضو دفتر سیاس جنبش انصارالله یمن همچنین تأکید کرد که این حملات در راستای دفاع یمنی‌ها از خود در برابر حملات ائتلاف سعودی است و «ادامه خواهد داشت».
البخیتی گفت: «به سعودی‌ها و اماراتی‌ها می‌گوییم که باید در محاسبات خود بازنگری کنند؛ چرا که جنگ آن‌ها علیه یمن به خودشان باز خواهد گشت».
این کارشناس یمنی همچنین در مورد کیفیت اعتراف سعودی‌ها به این حملات گفت که «طبیعی است که عربستان سعودی از اهمیت ضربات امروز بکاهد؛ چرا که این کشور به همه حملات و ضربات [ما علیه خود طی این مدت] اعتراف نکرده است».
ارتش یمن از ابتدای سال ۹۴ که عربستان با راه انداختن ائتلاف عربی به این کشور حمله کرد، چند حمله موشکی و پهپادی به مناطق مختلف عربستان و حتی امارات (فرودگاه‌های دبی و ابوظبی) انجام داده است. با این حال این ائتلاف هر بار، منکر وقوع این حملات شده بود.
محمد البخیتی گفت که توافق قدر در یمن به نفع نیروهای ملی این کشور در مقابله با متجاوزان در حال تغییر است و بهتر است که عربستان و امارات سیاست‌های خود را در منطقه تغییر کنند؛ چون این کشورها در هر نبردی و مقابله‌ای، «بزرگترین بازنده» خواهند بود.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه قطری الجزیره نیز تأکید کرد که هر گونه اقدام عربستان و امارات برای تشدید درگیری‌ها را با «حملات جدید» پاسخ خواهند داد.
او گفت که عربستان دیگر نمی‌تواند به حملات خود علیه یمن ادامه دهد و احساس امنیت کند.
ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظرات