۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۶۴۶
کارشناس دینی:

نباید اجازه داد هنجارهای اسلامی در جامعه شکسته شود

نباید اجازه داد هنجارهای اسلامی در جامعه شکسته شود
حجت الاسلام فربهی گفت: با کسی که روی هنجارهای اسلام پاگذاشته، باید برخورد قاطع شود چرا که اگر هنجارهاشکسته شود التزام افراد نسبت به آن تدریج از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فربهی کارشناس دینی در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، درباره مرز آزادی رفتار اجتماعی در اسلام، گفت: عدم توجه به رفتار و حدود آزادی آن سبب بروز اختلافات اجتماعی می‌شود.

وی افزود: ممکن است فردی در پنهان خود خطاهایی را مرتکب شود، در این صورت دیگران حق ندارند در کار او تجسس کنند اما در رابطه با رفتارهای اجتماعی باید مرز و حدی را قائل شد زیرا برخی رفتارها سبب شکستن هنجارهای اسلامی دینی می‌شود.

کارشناس دینی ابراز داشت: برخی احکام و هنجارها در اسلام حرام و برخی دیگر مکروه هستند؛ کسی که روی هنجارهای اسلام پاگذاشته، قانون‌گذار باید به دستور اسلام با او برخورد قاطع کند، اگر هنجارهای اجتماعی شکسته شود التزام افراد نسبت به انجام آن نیز به تدریج از بین می‌رود.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از این هنجارها حجاب است که چندین مرتبه در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است؛ یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در برابر بانوان بی حجاب و بدحجاب انجام داد این است که افراد دیگر به آنها توجه نکنند، این بی توجهی بهترین مصداق نهی از منکر است.

حجت الاسلام فربهی اظهار داشت: پوشیدن لباس مناسب برای مرد و زن سبب ایجاد وقار و شخصیت برای او می‌شود؛ پوشش بدن نما و بی حجابی، زن را تبدیل به یک ابزار جنسی می‌کند و زنان با لباس نامناسب و بدن نما سبب می‌شوند به قشر خودشان بیشترین ضربه وارد شود و آنها را از وقار و نجابت دور می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی بانوان متوجه نیستند که ظاهر نامناسب آنها سبب ایجاد شرایطی اسف‌‌بار برای پسران جامعه می‌شود و آنها را در تنگنای گناهان و آلودگی‌ها قرار می‌دهد؛ پوشش بد و نامناسب همچنین سبب از بین رفتن جایگاه والدین نزد فرزندان و حرمت شکنی‌ها می‌شود./۹۶۹/پ210/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات