۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۶۶۷۷
مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان:

تخصص گرایی نباید مباحث سنتی و اصیل حوزه‌ها را تحت شعاع قرار دهد

تخصص گرایی نباید مباحث سنتی و اصیل حوزه‌ها را تحت شعاع قرار دهد
حجت الاسلام رجب پور گفت: مراکز تخصصی نباید سبب شوند که مباحث سنتی و اصیل حوزه‌ها تحت شعاع قرار بگیرند.
حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیرامون استفاده از ظرفیت حوزه‌های خواهران در مراکز رسمی و فرهنگی کشور عنوان داشت: در استفاده از چنین ظرفیتی نحوه استفاده فی مابین است یعنی که سازمان‌ها و نهاد‌هایی که جامعه هدف حوزه خواهران هستند به استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران باور داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان بر ضرورت تعامل سازنده حوزه خواهران با مراکز رسمی و فرهنگی کشور برای تأثیرگذاری بیشتر تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه فعل خواستن را صرف و دانش آموخته‌های خود را در اموری که نیازمند دانش و یا آموزش تخصصی است، آماده سازی بکنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت متولی مباحث معرفتی ریشه دار در دین هستند، عنوان داشت: امروزه هم حوزه‌ها باید به سبک روش‌های سنتی و یا در مراکز علمی از طریق ارتباط با نخبگان و برگزاری میزگرد‌ها و نشست‌های علمی و جلسات پرسش و پاسخ بتوانند راهکار‌ها یافته و زمینه برای ارتباط بیشتر و انتقال معارف دینی به جامعه اسلامی فراهم کنند.

حجت الاسلام رجب پور در زمینه تخصص گرایی در حوزه تصریح کرد: تخصص گرایی امری پسندیده که حوزه به سوی آن در حرکت بوده و نتایج مثبتی داشت با این حال اگر بخواهیم به سوی تخصص گرایی حرکت کنیم نباید ریشه‌های اصلی حوزه (فقه و اصول) را تحت الشعاع قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ریشه‌های اصلی حوزه نباید تضعیف شوند، تصریح کرد: مراکز تخصصی نباید سبب شوند که مباحث سنتی و اصیل حوزه‌ها تحت شعاع قرار بگیرند. /۹۴۵۶//210/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات