۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۶۷۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

کارکردهای اجتماعی روحانیت باید ارتقا پیدا کند

کارکردهای اجتماعی روحانیت باید ارتقا پیدا کند
حجت الاسلام والمسلمین احتشام تنها راه مقابله با تهاجمات دشمن علیه روحانیت را حضور دلسوزانه طلاب و فضلای حوزه در بین مردم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ارتباط طلاب و روحانیت با جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: عالم موفقی همانند شیخ زکزاکی که توانسته است یک تنه بسیاری از مردم را به سمت مکتب اهل بیت(ع) و قرائت امام خمینی(ره) از اسلام دعوت کند، با گفتار صرف و انتقال مفاهیم ذهنی صورت نگرفته است.

استاد سطح عالی حوزه عملیه قم ادامه داد: آنچه که توانسته شیخ زکزاکی را شیخ الفتوح قرار دهد، فتح قلب ها با رفتارهای مأنوسانه به دور از آرمان های مأیوسانه و ارتباط با مردم است.

وی با تصریح بر این که کمبود امروزی جامعه ما حضور پر معنای روحانیت است، گفت: به هر میزان به اقتضای لوازم حکومت، روحانیت خود را درگیر مباحث مدیریتی کرد و به نهادهای رسمی حکومت پیوست ارتباط تبلیغی و تربیتی خود را با توده ها به ویژه با استان های محروم کم کرده است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: کمبود حضور روحانیت در جامعه در دراز مدت آسیب فراوانی به نهاد روحانیت خواهد زد؛ اگر بنا است در گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور تمدن امام زمانی(عج) در آخرالزمان باشیم مجددا باید درصدد نوسازی این فرایند و بازسازی حضور در میان مردم برآییم چنانچه در ماجرای سیل اخیر مشاهده شد که مردم تشنه و عاشق رفتارهایی از موضع دین هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مجددا نفوذ بعضا کم شده در میان مردم را جبران سازیم، راه این نفوذ استفاده از عناوین نیست با واژه دکتر شدن و یا سطح چهار حوزه پیدا کردن و حضور در نهادهای رسمی نمی توان بر دل ها حکومت کرد بلکه راه حکومت بردل ها راه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است یعنی باید در میان توده های مردم همانند خود آنها زندگی کرد و دغدغه آنها را چشید.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با بیان این که برای بازسازی و نوسازی حضور روحانیت در میان مردم باید برخی کارهای روتین حوزوی و کلاسی را به حضور در میان مردم تبدیل کرد، گفت: در بسیاری از موارد باید تبیین به صورت رفتاری باشد و گفتاری صرف کفایت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با تهاجمات دشمن علیه روحانیت حضور دلسوازنه در جامعه است به گونه ای که مردم باورکنند روحانیت به دنبال پول و ترفیع نیست و برای حضور تبلیغی و رسانه ای به میان مردم نمی رود بلکه حضور روحانیت باید احساسی مساوی با احساس فرزندی و پدری در میان مردم باشد.

عضو تشکیل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر مردم از حضور روحانیت حضور غیر دنیازدگی را تلقی کردند به صورت قطع تمام آسیب ها و چالش هایی که دشمنان در زدودن اثر تبلیغی روحانیت در خواب خود دیده اند در بیداری به باد فنا خواهد رفت./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
انگار شما دراین کشور زندگی نمی کنیداتفاقا هرچیز که دولت درآن ورود میکند گران می شود واوضاع بدی پیدا میکند
0
0