۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۶۸۶
کارشناس سیاسی:

آمریکا به دنبال جنگ نیست| فشار‌های روانی برای آشوب‌های داخلی

آمریکا به دنبال جنگ نیست| فشار‌های روانی برای آشوب‌های داخلی
سعیداوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اصلا به دنبال جنگ نیستند، گفت: آمریکا با استفاده از ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای به دنبال فشار روانی مضاعف علیه ملت ایران است.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه آمریکا با استفاده از ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای به دنبال فشار روانی مضاعف علیه ملت ایران است، اظهار داشت: حضور ناو‌های جنگی و نظامی فراوان آمریکایی در منطقه هیچ توجیهی ندارد و خود آمریکایی‌ها اصلا به دنبال جنگ نیستند؛ چرا که استعداد و توانایی جنگی را ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نیرو‌های آمریکایی به شدت ترسو و از رویارویی با دشمن قوی هراس دارند، خاطرنشان کرد: تمام امید آمریکا به تغییرات داخلی کشور و ایجاد ناامنی است و از طریق فشار‌های اقتصادی و تحریم نفتی در پی اعمال فشار به بودجه رسمی کشور است.

سعیداوی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه کشور از طریق صادرات نفتی حاصل می‌شود، گفت: در صورت عدم فروش نفت به طبقات متوسط و پایین دست جامعه فشار می‌آید که اکنون حاصل شده است، افزایش قیمت کالا‌ها و ارائه خدمات و نیاز‌های اساسی فشار مضاعفی به طبقه متوسط و پایین می‌آورد و این فشار‌ها سبب بروز اعتراضات میدانی و درگیری‌ها و ناامنی‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث فشار روانی بر ملت ایران شاهد اعلام آمادگی برای جنگ از سوی آمریکایی‌ها هستیم، عنوان داشت: از سوی دیگر آمریکا با اعمال فشار‌های اقتصادی در پی ایجاد ناامنی فیزیکی است تا رویکرد جمهوری اسلامی در حمایت از نهضت‌های آزادی بخش جهان تغییر کند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: نهضت‌های آزادی بخش خط مقدم جبهه مقاومت هستند به عبارتی دیگر در صورت شکست محور مقاومت، شکست آرمان‌های جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد و از سوی دیگر در درون با مشکل مواجه خواهیم شد.

سعیداوی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق جنگ روانی و با حداقل هزینه‌ها فاتح نبرد شوند و در غیر اینصورت از گزینه نظامی استفاده می‌کنند، گزینه نظامی و جنگ رو در رو با ایرانی‌ها بنا به اذعان کارشناسان سیاسی و نظامی هرگز به نفع آمریکا نیست.

وی خاطرنشان کرد: ملت فعلا نگران جنگ آمریکایی‌ها نباشد، اما باید در داخل با انسجام و اقتدار بر مشکلات  اقتصادی و داخلی غلبه کنیم. /۹۴۵۶//310/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات