۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۰۶۷۰۷
معاون دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین در گفتگو با رسا:

رژیم آل‎خلیفه توانایی حذف آیت الله الغریفی را ندارد

رژیم آل‎خلیفه توانایی حذف آیت الله الغریفی را ندارد
معاون دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین گفت: تا زمانی که قدرت در دست آل خلیفه باشد، گفتمان اصلاح سیاسی ممکن نیست؛ زیرا بدعهدی این خاندان برای ملت روشن شده است.

حجت الاسلام شیخ عبدالله صالح معاون دبیرکل انجمن العمل الاسلامی بحرین در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به حمله تند رژیم آل خلیفه به آیت الله الغریفی، بیان داشت: آیت الله الغریفی شخصیتی شناخته شده برای ملت بحرین و رژیم آل خلیفه است. وی از عالمان دینی  بزرگ بحرین است منتها یک عده از جمله سلفی ها و همقطارانشان در این کشور که همواره علیه ملت و خواسته های به حق آنها فعالیت می کنند، از در مواجهه با ایشان برخواسته اند تا ضمن فتنه انگیزی در میان مردم، بذر نفرت را در میان فرزندان این مرز و بوم بکارند.

شیخ عبدالله صالح درباره امکان تکرار سناریوی شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه، گفت: به نظرم رژیم قادر نیست که آیت الله الغریفی را از صحنه سیاسی و اجتماعی بحرین دور کند؛ زیرا وی به میانه روی مشهور است و سعی می کند که مسائلی که بر علیه رژیم است را مطرح نکند. هر چند که یک عده در حال موضعگیری علیه وی هستند و سعی دارند که گرایش های انقلابی به ایشان نسبت بدهند، ولی همه جریان این است که ملت بحرین و علمای آنها خواستار تحقق خواسته ها به حقی هستند که شیخ عیسی قاسم نیز اخیرا بر ناممکن بودن انکار آنها تأکید کرده بود.

معاون دبیر کل انجمن اسلامی بحرین در ادامه افزود: هر چند که در بحرین دو گفتمان اصلاح سیاسی و اقدام انقلابی وجود دارد، ولی باید گفت، تا زمانی که قدرت در دست آل خلیفه باشد، نمی توان از رهگذر گفتمان اصلاح سیاسی وارد شد، زیرا بدعهدی این خاندان برای ملت بحرین که همگی بر تحقق خواست های به حق خود اتفاق نظر دارند، روشن شده است. همانگونه که رژیم هیچ گونه اهمیتی به این خواسته ها نمی کند.

شیخ عبدالله صالح در ادامه به امکان تأثیر حمایت های شیخ عیسی قاسم از آیت الله الغریفی بر موضعگیری رژیم اشاره کرد و گفت: همه عالمان دینی بحرین از جمله شیخ عیسی قاسم از آیت الله الغریفی حمایت می کنند و حمایت اخیر شیخ عیسی قاسم در ادامه تأکید بر خواسته های به حق ملت بحرین است که طی بیانیه دو هفته پیش ایشان نیز بر آن تأکید کرده بودند. بنا بر این، حمایت ایشان از آیت الله الغریفی نمی تواند موجب فشار بییشتر رژیم بر وی شود و نقطه جامع همه این حمایت ها از آیت الله الغریفی، تحقق خواسته های ملت بحرین است./983/ب

ارسال نظرات