۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۰۶۷۰۸
رئیس حوزه هنری خوزستان:

گنجینه‌های فرهنگ و ادبی و اعتقادی را حفظ کنیم

گنجینه‌های فرهنگ و ادبی و اعتقادی را حفظ کنیم
حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: نباید از سهم عظیمی که شاعران پارسی در حفظ گنجینه فرهنگ و ادب و اعتقادات ملی و مذهبی ما دارند، غافل شویم.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، در آیین گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با عنوان «کاخ بلند» که در کتابخانه علوم ایران برگزار شد، اظهار داشت: نباید از سهم عظیمی که شاعران پارسی در حفظ گنجینه فرهنگ و ادب و اعتقادات ملی و مذهبی ما دارند، غافل شویم.

رئیس حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: آنچه امروز به ما رسیده، میراث گرانسنگ و ارجمندی است که با خون دل در روزگاری بسیار دشوار برای ما به یادگار گذاشته و تا امروز حفظ شده از این رو باید میراث داران شایسته‌ای باشیم.

حجت الاسلام طباطبایی، خاطرنشان کرد: بی تردید برای سرایش شعر در آغاز و میانه حتما باید از تجربیات اساتید این حوزه بهره‌مند شویم و در این باره شاعران جوان باید زیاد شعر بخوانند.

وی با اشاره به اینکه شاعران نمی‌توانند یک کشور و ملت را به راحتی سرزنش کنند، ادامه داد: شاید عدم توجه به گنجینه‌هایی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، مولانا باعث شده گاهی در سرایش شعر دچار اشتباهاتی شویم، اما باید توجه داشت در سرایش شعر حتما باید تجربه کسب کرد و بعد شعر سرود.

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه حوزه هنری خوزستان افتخار دارد جلسات شعر سه شنبه‌های مهربانی را به صورت مداوم برگزار کند، یاد آور شد: به دنبال تقویت بنیه شعر خوزستان هستیم؛ انجمن داستان ما هم فعال است و برای ایام تابستان در نظر داریم دوره‌هایی را هم برای شعر و هم داستان با حضور اساتید این حوزه‌ها برگزار کنیم. /۹۴۵۶//102/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات