۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۰۶۷۳۰
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تلاش مبلغان در عرصه تولید علم و پژوهش های دینی

ضرورت تلاش مبلغان در عرصه تولید علم و پژوهش های دینی
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تلاش مبلغان دینی در عرصه تولید علم، مقالات علمی و پژوهشی تأکید کرد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به نقش مهم مبلغان دینی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی با تبیین مناسب شعار سال در منبر‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان نقش مهمی در تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری خواهند داشت.
 
وی، بالاترین تولید برای مبلغان دینی را تولید علم دانست و افزود: هر کشوری که در عرصه تولید علم پیشگام باشد به طور حتم در سایر عرصه‌ها نیز موفق خواهد بود.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تلاش مبلغان دینی باید در عرصه تولید علم، مقالات علمی و پژوهشی بیشتر شود، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ علم دین، رسالت مهمی در گسترش و تقویت علم دین در جامعه اسلامی بر عهده دارند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغان دینی، مردم را به سمت تولید سوق دهند، تصریح کرد: باید اهمیت رونق تولید در جامعه از سوی مبلغان دینی برای عموم مردم به خوبی تبیین شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تولید در هر سطحی می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه در پی داشته باشد، بیان داشت: باید اهمیت مسأله تولید با استناد به آیات و روایات الهی از سوی روحانیت برای مردم تبیین و تشریح شود.
 
وی با بیان این که مردم باید بیشتر به سمت سرمایه گذاری در عرصه تولیدی سوق پیدا کنند، ادامه داد: در حال حاضر مبلغان دینی می‌توانند با تشویق مردم به سمت تولید، زمینه افزایش بازدهی و بهره وری کار تولیدی را در کشور فراهم کنند.
 
وی با اشاره به این که دشمنان نظام و انقلاب تلاش می‌کنند مردم را ازسرمایه گذاری در عرصه تولید کشور ناامید کنند، ادامه داد: این وظیفه مبلغان دینی در منبر‌ها و خطابه‌های خود نسبت به روشنگری و آگاهی بخشی به مردم تلاش مضاعف کنند.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که اکثر مطالب بیان شده در این بیانیه مهم برگرفته از منابع قرآنی است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید از همه ظرفیت‌های موجود در مناطق تبلیغی خود برای تبیین صحیح این بیانیه بهره گیرند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بیانیه گام دوم پس از تبیین و بررسی باید در مرحله عمل به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: در این راستا نقش روحانیت به عنوان قشر مورد اعتماد و اطمینان مردم بسیار حائز اهمیت و محوری است./950//310/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات