۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۷۳۵
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

برگزاری نشست های علمی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب

برگزاری نشست های علمی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام اسماعیل زاده از برگزاری نشست های علمی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در سطح مدارس علمیه مازندران خبر داد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از تجهیز و تقویت کتابخانه‌های مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این کتابخانه با همکاری مدیریت کتابخانه‌های استان و همچنین مشارکت خیرین تجهیز خواهد شد.
 
وی همچنین به اعطاء ۸۰۰ جلد کتاب از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه به هر یک از مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: توسعه بخش کتابخانه‌ای مدارس علمیه، گامی مناسب برای تقویت بعد پژوهش در سطح مدارس علمیه است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده به تشکیل شورای پژوهشی حوزه علمیه برای نخستین بار در استان اشاره کرد و گفت: این شورا با هدف تبیین و بررسی طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه استان تشکل گرفته است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که این شورا در نخستین گام طرح یک ساله پژوهشی مدارس علمیه استان را بررسی می‌کند، خاطرنشان کرد: این طرح یک ساله قبل از شروع سال تحصیلی جدید به مدارس علمیه استان ارسال خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود از تقویت برگزاری نشست‌های علمی در سطح مدارس علمیه به عنوان یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهش در سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد: موضوعات مرتبط با بیانیه گام دوم محور نشست‌های علمی مدارس علمیه استان خواهد بود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری کارگاه سه روزه پژوهشی ویژه معاونان و اساتید پژوهش حوزه علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: این دوره سه روزه پس از امتحانات خرداد ماه در استان برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین به برگزاری نخستین کارگاه وحدت حوزه و دانشگاه در استان اشاره کرد و با بیان این که این نشست به صورت ماهانه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه استان برگزار خواهد شد، گفت: این نشست‌های علمی نیز با محوریت عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز جشنواره چهارم استانی علامه حلی اشاره کرد و با بیان این که تاکنون ۷۲۰ اثر از حوزه علمیه برادران و خواهران استان به دبیرخانه این جشنواره استانی ارسال شده ست، افزود: قرار است تا پایان خرداد ماه ارزیابی‌های مدرسه‌ای صورت پذیرد و مقالات برگزیده برای ارزیابی نهایی به دبیرخانه استانی ارسال شود.
 
وی از تشکیل شورای جشنواره در مدارس علمیه به منظور بررسی مقالات ارسالی به جشنواره خبر داد و گفت: این کارگروه در مدارسی که بیش از هشت مقاله داشتند شکل گرفته و بررسی‌های اجمالی و تفصیلی اول و دوم در این کارگروه انجام خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که توجه کیفی به آثار ارسالی رویکرد ما در چهارمین جشنواره استانی علامه حلی است، تصریح کرد: در صورت تقویت مباحث پژوهشی در سطح مدارس شاهد رشد کیفی آثار ارسالی به این جشنواره خواهیم بود./950//310/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات