۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۰۶۷۵۷
آیت الله فقیهی:

سکوت در برابر ظلم سبب افزایش مفاسد می شود

سکوت در برابر ظلم سبب افزایش مفاسد می شود
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه بدون بیان حقایق جامعه اصلاح نخواهد شد، گفت: اگر حقایق در جامعه بیان نشود شاهد افزایش دزدی ها، فساد، اختلاس ها و مفاسد اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در هشتمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با اشاره به روحیه نفاق بنی اسرائیل گفت: منافقان هنگامی که به مسلمانان می رسند خود را جزء امت اسلامی معرفی می کنند، اما در حقیقت به دنبال جاسوسی در میان مسلمانان بوده و اخبار امت اسلامی را به سران کفر مخابره می کنند.

وی با بیان اینکه انسان باید همواره نسبت به روحیه نفاق و دورویی بر حذر باشد، اظهار داشت: ممکن است انسان دارای ویژگی های منافق گونه باشد، اما خودش بی خبر باشد؛ یکی از لازمه های مؤمن بودن این است که حتی ذره ای نفاق در روحیه شخص مؤمن وجود نداشته باشد.

آیت الله فقیهی با تأکید بر اینکه اگر نفاق در جامعه وجود داشته باشد حقایق هیچگاه روشن نخواهد شد، ابراز کرد: والدین همواره باید با فرزندان خود ارتباط صمیمی برقرار کنند تا فرزندان بتوانند مسائل و مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند؛ اگر اینگونه نباشد فرزندان با روحیه پنهان کاری رشد می کنند و در آینده نیز نمی توانند در جامعه بدون نفاق و دورویی رفتار کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان همواره باید درصدد کشف حقایق باشد، خاطرنشان کرد: انسان هنگامی که حقایق را می داند باید از آنها پیروی کند، زیرا کتمان حق پس از دریافت آن در مبانی اسلامی بسیار مورد مذمت قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه گاهی جرم سکوت در برابر ظلم از خود روا داشتن ظلم سنگین تر است، ابراز داشت: انسان هنگامی که حق را دریافت کرد باید مطابق آن عمل کرده و در برابر انحرافات و ظلم ها سکوت پیشه نکند.

آیت الله فقیهی با تأکید بر اینکه بدون بیان حقایق جامعه اصلاح نخواهد شد، گفت: اگر حقایق در جامعه بیان نشود شاهد افزایش دزدی ها، فساد، اختلاس ها و مفاسد اقتصادی خواهیم بود، بنابراین همواره باید درصدد بیان حقایق باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جامعه با سخن گفتن اصلاح نمی شود، افزود: جامعه را نمی توان با سخنرانی و حرف زدن اصلاح کرد، بلکه حرف باید توأم با عمل باشد؛ مشکلات جامعه درصورتی حل می شود که افراد در مسیر حق قرار گرفته و بدان عمل کنند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات