۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۷۷۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت وگو با رسا:

مذاکره نتیجه ای جز خسارت ندارد | آمریکا هیچگاه اعلام جنگ نخواهد کرد

مذاکره نتیجه ای جز خسارت ندارد | آمریکا هیچگاه اعلام جنگ نخواهد کرد
نماینده خبرگان با بیان اینکه مذاکره نتیجه ای جز خسارت به بار نخواهد نشاند، گفت: آمریکا در شرایط کنونی قدرت هیچگونه مقابله نظامی با ایران را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برخی در جامعه عافیت طلب بوده و تنها در پی آسایش و راحتی خودشان هستند، گفت: این افراد حاضر هستند به قیمت زیربار ذلت رفتن و باج دادن به دشمن نوعی آسایش ظاهری برای خودشان فراهم کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تعالیم قرآنی باید بدانیم که حتی آسایش ظاهری هم از راه زیر بار ذلت رفتن به دست نمی آید و آنچه که موجب رسیدن به حق و حقوق ملت ها می شود ایستادگی در برابر ظالم، مقاومت و مقابله با او است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه آمریکا در شرایط کنونی قدرت هیچگونه مقابله نظامی با ما را ندارد، عنوان کرد: این بدان جهت است که از یک سو خودش در داخل کشورش درگیر مشکلات عدیده بوده و از سوی دیگر می داند جنگ با ایران عواقب جبران ناپذیری را برایشان به دنبال خواهد داشت.

رییس پژوهشگاه فقه نظام با تأکید بر اینکه همه منافع آمریکا در منطقه در تیررس موشک های ایران قرار دارد، ابراز داشت: اگر آمریکا علیه ایران جنگ راه بیاندازد، آسیب این جنگ برای آمریکا به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچگاه اعلام جنگ نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: مطرح کردن گزینه نظامی تنها یک هیاهوی تبلیغاتی است تا اشخاص دچار ضعف بنیه اعتقادی و ایمانی را بترسانند و آنها را وادار به کرنش در برابر استکبار جهانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه شریفه «وَ اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا» مقاومت را بهترین راه در برابر توطئه های دشمن دانست و افزود: اگر صبر پیشه کرده و جانب تقوا را رعایت کنیم هیچ توطئه ای از توطئه های دشمن اثرگذار نخواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه مذاکره در شرایط عادی مشکلی ندارد، بلکه امر پسندیده ای است، ابراز داشت: باید در نظر داشت در شرایطی که دشمن سایه تهدید را بر سر ملت ایران گسترانیده است، مذاکره نتیجه ای جز خسارت به بار نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مردم ما تجربه تلخ مذاکره با آمریکا در برجام را فراموش نکرده اند، گفت: امروز در میان جامعه نخبگانی کشور نیز دیگر کسی معتقد به مذاکره نیست، بنابراین ما موظف هستیم که از تجربیات گذشته بهره برده و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کنیم و بدانیم که ایشان بارها پیشبینی کرده اند که مذاکره با آمریکا بی نتیجه است./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات