۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۷۸۱
حجت الاسلام لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تعامل آموزش و پرورش با حوزه جهت مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن

ضرورت تعامل آموزش و پرورش با حوزه جهت مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن
عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تعامل سازنده تر آموزش و پرورش با حوزه های علمیه به منظور مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران  در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی از بروز حواشی‌های اخیر در برخی مدارس کشور گلایه کرد و گفت: متأسفانه در سایه برخی بی توجهی‌ها شاهد بروز چنین مسائل نگران کننده‌ای در سطح برخی مدارس بودیم.

وی با بیان این که نباید مدیریت مدارس این گونه به حال خود رها شود که شاهد بروز چنین حوادث ناگواری باشیم، افزود: چنین رخداد‌های نگران کننده‌ای نتیجه بی توجهی به هشدار‌های دلسوزان نظام به ویژه مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مدارس پایگاهی مهم برای تعلیم و تربیت است به همین دلیل همواره مورد طمع و سوء استفاده دشمنان و بدخواهان نظام بوده است، بیان داشت: عدم نظارت بر این مراکز مهم علمی و آموزشی کشور موجب نفوذ و توطئه دشمنان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سطح نظارت مسؤولان آموزش و پرورش بر مدارس باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: نباید از این پس شاهد بروز چنین حوادث نگران کننده‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.

وی با بیان این که نقاط ضعف موجود در فضای مدارس باید با تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی رفع شود، تصریح کرد: تعامل و ارتباط سازنده دستگاه تعلیم و تربیت با مرکز دینی به ویژه حوزه‌های علمیه می‌تواند از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسائل تربیتی و اخلاقی باید در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد، بیان داشت: با توجه به سطح تهدیدات دشمن در حوزه فرهنگی امروز نیازمند یک برنامه ریزی مدون و اصولی در دستگاه تعلیم وتربیت هستیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز سطح تهدیدات دشمن تنها به مدارس ختم نمی‌شود بلکه حتی در مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی نیز شاهد بروز برخی مشکلات ضد فرهنگی هستیم، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از تلاش مذبوح دشمن در عرصه فرهنگی برنامه‌ای مدون طراحی و اجرا شود.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که ضعف برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در سطح مدارس کاملاً مشهود است، بیان داشت: آموزش و پرورش باید بیش از پیش از ظرفیت بالای فرهنگی و تربیتی حوزه‌های علمیه به منظور تربیت دینی دانش آموزان بهره گیرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمن با طراحی سند ۲۰۳۰ به دنبال نفوذ فرهنگی در مهم‌ترین مرکز آموزشی کشورمان بود، خاطرنشان کرد: مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت هوشیار باشند، چون مسأله نفوذ فرهنگی پایان نیافته و امروز با شیوه و شکل دیگری ادامه دارد. /۹۵۰/پ210/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات