۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۷۸۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

وعده های الهی به صورت قطعی محقق می شود

وعده های الهی به صورت قطعی محقق می شود
استاد حوزه علمیه با تأکید بر لزوم رعایت تقوا برای بهره مندی از زندگی سعادتمند ابدی گفت: وعده های الهی به صورت قطعی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد حضرت امیر(ع) تهران برگزار شد، گفت: در یکی از آیات سوره آل عمران پروردگار عالم به نعماتی که در اختیار انسان قرار داده اشاره می کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند همه انسان ها را به تقوای الهی دعوت می کند، ادامه داد: خداوند می فرماید اگر شما تقوا پیشه کنید و خود را در عرصه عبادت، ترک محرمات و کسب حسنات اخلاقی حفظ کنید شما را به نعمت بزرگ‌تر مژده می‌دهم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تقوا هرگز از بین نمی رود، عنوان کرد: بهشت پاداش کسانی است که در دنیا اهل تقوا باشند، براساس روایات تعداد بهشت هشت عدد است؛ امیرمومنان علی(ع) در این زمینه می‌فرمایند این هشت بهشت به صورت طبقه‌ای نیست بلکه در یک سطح صافی قرار دارد و پهنای آن به اندازه کل آسمان ها و زمین است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نعمات دنیوی فانی است، اظهار داشت: اما نعمات بهشتی ماندگار است؛ خداوند می فرماید هرگز نعمات بهشتی از بهشتیان گرفته نمی شود؛ بنابراین انسان هرگز نباید به نعمت‌های مادی دنیوی دل ببندد چرا که اگر خداوند بخواهد می تواند در یک لحظه آن مواهب را پس بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه وعده های الهی به صورت قطعی محقق می شود، گفت: در بهشت انسان متقی هرگز دچار پیری و بیماری نمی شود و تا ابد خوش و خرم و جوان زندگی می کند؛ آخرت آباد از آن انسان های مومنی است که تا لحظه مرگ تقوا را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که اسلام دین آسانی است، بیان داشت: انسان اگر گناهی مرتکب شد و پشیمان شد به فرمایش امیرمومنان علی(ع) همان پشیمانی توبه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی که در قیامت موج رضایت و خشنودی خداوند به قلب انسان مومن وصل می شود خداوند، بهشت قلب مومن می شود و آن هشت بهشت نیز برای جسم او خواهد بود./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات