۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۰۶۷۸۷
سر مقاله؛

چرا مذاکره اشتباه است

چرا مذاکره اشتباه است
آمریکا زمانی می‌تواند با ایران گفت‌وگو کند که به برجام بازگردد و قدرت منطقه‌ای و موشکی ایران را بپذیرد. در غیر این صورت مذاکره با آنها اشتباه است.
به گزارش خبرگزاری رسا، منطقه خاورمیانه به محیط ناامنی برای آمریکا و متحدانش تبدیل شده است. این پیغام در حال مخابره است که دولت ایالات متحده توانایی هزینه‌دادن برای منافع متحدانش را ندارد و فقط حاضر است هزینه برقراری امنیت روانی آن‌ها را دریافت کند.
 
در چند روزی که از اقدام ایران درباره برجام گذشته است، پیغام‌های زیادی از جانب دولت‌های غربی به‌سوی ایران آمده که محتوایش تغییر محاسبات آن‌ها و درک جدید از قدرت ایران است. در همین شرایط، اگر آقای زنگنه همراهی کند، ایران توان فروش حداقل یک‌میلیون بشکه نفت در روز را دارد.
 
تمامی این‌ها حکایتی است از شکست پروژه آمریکا در تغییر ساختار نظام ایران یا حتی استحاله‌اش. همه این موارد که حاکی از افول قدرت ایران در خاورمیانه و حتی جهان است که حتی قادر نیست از متحدانش در ونزوئلا حمایت کند، نشان از موفقیت سیاست مقاومت در سطح منطقه و جهان دارد.
 
طبیعی است هر نوع مذاکره‌ای که به کاهش قدرت ایران منجر شود، هم به امنیت ایران و هم به سرنوشت مقاومت ضربه می‌زند. آمریکا زمانی می‌تواند با ایران گفتگو کند که هم به برجام بازگردد و تحریم‌های هسته‌ای را لغو کند و هم قدرت منطقه‌ای و موشکی ایران را بپذیرد که چنین نگرشی اکنون نزد آن‌ها وجود ندارد.
 
با این اوصاف، سخن رهبری بزرگوار که جنگ نمی‌شود و مذاکره هم نمی‌کنیم، برترین سخن است. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات