۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۶۰۶۷۸۸
نماینده ولی فقیه درکاشان:

نسل جوان در کسب علم به حداقل‌ها قناعت نکند

نسل جوان در کسب علم به حداقل‌ها قناعت نکند
آیت الله نمازی از نسل جوان خواست خوب درس بخوانند در کسب علم به حداقل‌ها قناعت نکنند و تا رسیدن به اوج و قله علم و دانش تلاش کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار اعضای انجمن اسلامی مستقل دانشجویان کاشان، از جوانان دانشجو خواست قدر دوران جوانی خود را بدانند که دوران جوانی به سرعت در حال عبور است.

وی با اشاره به اینکه ساعات شبانه روز عمر را باید به سه قمست استراحت، حضور بین خانواده و زمانی را نیز برای با خدا بودن اختصاص داد، گفت: توجه به تمامی ساعات عمر و برنامه ریزی برای همه ساعات عمر از ضروریاتی است که باید به آن اهتمام داشت تا بیشترین بهره برداری را از عمر کوتاه خود داشت.

به گفته وی، همانگونه که برای مسائل مادی دنیا محاسبه دقیق داریم برای لحظه به لحظه عمر خود نیز باید محاسبه داشت و در پایان هر روز اعمال مثبت و منفی را در ترازوی سنجش قرار داد و به اعمال خود حسابرسی کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه بر مدیریت عمر تأکید کرد و اظهار داشت: باید مراقب باشید عمر خود را بی جهت ریخت و پاش نکنید که خداوند تمام لحظات عمر انسان را ثبت و ضبط و در آخرت به نمایش گذاشته می‌شود.

آیت الله نمازی عمر انسان را دارای ساعات نورانی و ساعات تاریک دانست و عنوان کرد: ساعات نورانی انسان ساعاتی است که در دنیا عمل صالح انجام داده است و ساعات تاریکی انسان ساعاتی است که در دنیا مرتکب گناه شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند محور جامعه در مکتب توحیدی است، گفت: ما با اراده خود به دنیا نیامده ایم بلکه ما را به دنیا آورده اند و متولی همه اعضای بدن وتک تک سلول‌های بدن ما خدا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین بر ضرورت توجه به ارزش عمر و نظم در هزینه کردن عمر از سوی نسل جوان تأکید کرد و افزود: نسل جوان باید مراقب گذر عمر خود باشد و بر هزینه و مصرف کردن عمر خود نظارت شدید و دقیق داشته باشد.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، کسی که نسبت به عمر خود حساب و کتاب نداشته باشد از ما نیست، بنابر این جوان مسلمان و شیعه باید برای عمر خود حساب و کتاب داشته باشد و برای اعمال صالح خود شکرگزار و برای اعمال غیر صالح خود استغفار کند و شب را با استغفار به رختخواب برود.

آیت الله نمازی با بیان اینکه انسان هنگام تولد جاهل است، اما به مرور زمان علم باید جایگزین جاهلیت انسان شود، گفت: علم و آموختن علم از مهمترین کار‌های نسل جوان امروز است که خداوند علم را برای کمال انسان قرار داده است.

به گفته وی علم سبب تکامل انسان و جامعه است، جنگ امروز کشور‌ها با یکدیگر جنگ بین علم و جاهلیت است و کسی که علم دارد سواره و جاهل پیاده است  و در مسابقه بین عالم و جاهل این عالم است که پیروز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: امت اسلامی برای پیروزی در عرصه جهانی تنها یک راه پیش رو دارند آن هم مسلح شدن به سلاح علم است و نسل جوان ما باید به سلاح علم مسلح شود.

آیت الله نمازی از جوانان خواست خوب درس بخوانند تا ملا شوند و در کسب علم به حداقل‌ها بسنده نکنند و مانند کوهنوردی که پیروزی را در رسیدن به قله و فتح قله می‌داند نسل جوان نیز در تحصیل علم به حداقل‌های لیسانس و فوق لیسانس و دکتری قناعت نکنند و تا رسیدن به اوج و قله علم و دانش تلاش کنند.

وی همچنین بر پاکی وطهارت جوانان و دوری از گناه تأکید کرد و با اشاره به اینکه پاک بودن در جوانی شیوه پیامبری است، گفت: جوان مومن و معتقد و ولایتی اهل دروغ و گناه نیست که گناه مانند آتشی در خرمن است که ایمان انسان را می‌سوزاند و نابود می‌کند./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات